خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۶۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را درباره بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آخوندی در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه شهرداری در بودجه امسال ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال قبل پیش بینی کرده بود، گفت: ۵۷ درصد افزایش حقوق برای کارکنان رسمی و همچنین افزایش حقوق کارکنان قراردادی انجام شده است. از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار توسط شهرداری، بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای حقوق و مزایا و جبران هزینه های سازمان ها و شرکت های شهرداری است.

وی همچنین تصریح کرد: با بررسی هایی که داشتیم از این ۶ هزار و ۴۳ میلیارد تومان در کمیسیون تخصصی، پنج هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان را تأیید کرده ایم. حقوق ها بدون استثناء اعمال شده اما در پروژه های تملک دارایی سرمایه ای، طرح هایی همچون احداث تراموا و تکمیل خط ۱۰ مترو مورد پذیرش قرار نگرفت و حذف شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: جداول حقوق و مزایا در لایحه قبلی کلی و یکجا بود و درخواست کردیم که شهرداری جزء به جزء آن را مشخص کند که این اقدام انجام شد، مابقی فعالیت ها می تواند بر اساس ماده ۲۸ که اجازه ۱۰ درصد جابجایی را انجام می دهد، صورت بگیرد.

آخوندی با اشاره به اینکه شهرداری در تبصره یکم درخواست کرده تا سقف ۳۰ درصد، منابع به صورت غیرنقد تأمین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد این بخش، به نظر می رسد ۲۰ درصد سقف اعتبارات غیرنقد کفایت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری همچنین تبصره ای را ارائه داده که بر اساس آن کارت اعتباری الکترونیک برای بیماران هموفیلی را در لایحه لحاظ کند اما می تواند بر اساس اختیارات عمل کند و نیاز به اصلاحیه نیست، گفت: ما اصلاحیه ای در درآمد داریم به صورتی که درآمد پایدار شهرداری بر اساس واقعیت هایی که اتفاق می افتد افزایش یافته و درآمدهای غیر پایدار را کاهش داده ایم.

آخوندی با بیان اینکه باید نسبت به افزایش اعتبار بر اساس جداول و اصلاح برخی ردیف ها اقدام و گزارش در تفریغ بودجه به شورا ارائه شود، تصریح کرد: سقف بودجه تغییر نمی کند و باید پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق از یکی از ردیف ها کسر شود.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران گفت: براساس قانون می توانیم ۵۰ درصد خروجی نیرو جذب کنیم. ۳ هزار نفر خروجی داشتیم اما ۵۰۰ نفر گرفتیم درحالی که براساس قانون ۱۵۰۰ نفر می توانیم نیرو جذب کنیم.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز گفت: من بارها در خصوص اقدامات گود برج میلاد تقدیر کرده ام چراکه موضوع بسیار مهمی بود که باید افزایش اعتبار آن انجام می شد.

مهدی پیرهادی نیز گفت: با بیان اینکه گود فرهنگ نیز از گودهای پرخطر مهم است که باید تعیین تکلیف شود و یا سرمایه گذار ورود کند یا باید برای آن بودجه اختصاص دهیم.

به گزارش ایلنا از میان ردیف بودجه های پیشنهادی شهرداری جهت افزایش اعتبار، تنها حقوق و دستمزد، ساختمان اداری منطقه ۶ و گود برج میلاد با تأیید اعضای شورای اسلامی شهر تهران مشمول افزایش اعتبار شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز