خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه ای استان:

21 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح سالمندیاری در همدان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۴۱۷

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: حدود ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید می توان با اجرای دوره آموزشی «سالمند یاری» در فنی و حرفه ای برای متقاضیان ایجاد کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهار داشت: استان همدان با ۲۱۰ هزار جمعیت سالمند رتبه چهارم کشور را از نظر سالمندی دارد که با فرض اینکه ۱۰ درصد این افراد تمکن مالی دارند و دنبال گرفتن پرستار هستند می توان ۲۱ هزار شغل ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: البته این فرصت شغلی تنها با برگزاری دوره های آموزشی در سه بخش پرستاری، مسائل روانی و اصول خانه داری و آشپزی مهیا می شود که در این راستا دنبال انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: پیش نویس این تفاهم نامه تهیه شده و طرف های این قرار داد اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل بهزیستی و نظام پرستاری همدان هستند.

مختاران افزود: نظام پرستاری افراد مورد تایید خود را به فنی و حرفه ای برای حضور در دوره های آموزشی معرفی می کند و بهزیستی هم از منظر روانشناسی در طرح سالمند یاری صاحب نظر است.

وی گفت: در طرح سالمند یاری از اساتید مورد تایید بهزیستی و نظام پرستاری نیز بهره گرفته می شود همچنین متقاضیان فراگیری این حرفه باید در دوره های آموزشی نظیر خانه داری، مدیریت منزل، نحوه برخورد با سالمند و آشپزی برای سالمندان شرکت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه پس از برگزاری این دوره برای شرکت کنندگان گواهی مهارت صادر می شود ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای مهارت افراد می تواند دولت را در رسیدن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز