خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:

124 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای فنی و حرفه‌ای همدان مصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۴۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به این استان (مرداد ماه امسال) در راستای تجهیز کارگاه‌های آموزشی این اداره کل مصوب شد.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهار داشت: با اختصاص هرچه سریعتر اعتبارات مصوبات این سفر تا قبل از پایان سال جاری تجهیز، تعمیرات دستگاه‌ها، طرح توسعه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار و نیز پروژه‌های در دست اقدام بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش دولتی ۱۱ هزار و هفت نفر دوره و در بخش غیردولتی ۱۷ هزار و ۳۷۷ نفردوره آموزش های مهارتی ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت، مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی، محیط کار واقعی، تیم های سیار آموزشی در مناطق روستایی، عشایری و حواشی شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز و کارگاه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها، مراکز وابسته به بهزیستی برای معلولان و معتادان بهبود یافته و نیز در آموزشگاه‌های خصوصی ارائه شده است.

مختاران با اشاره به تدوین ۳۰ استاندارد شایستگی مهارت در حوزه پژوهش های سازمانی این نهاد در دولت سیزدهم گفت: در سال گذشته سند حرفه شاخص سفال و امسال نیز برق، تکنسین‌های برق و ابزار دقیق در حال تدوین و نیز طراحی نرم افزارهای شبیه ساز با هم افزایی دانشگاه بوعلی سینا در حال انجام است.

وی در خصوص اجرای طرح‌های کهاد و نخلستان(آموزش های فنی ویژه دانشجویان) گفت: این طرح‌ها با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اجرای طرح نخلستان و کهاد را رویدادی بسیار مهم در خصوص افزایش توانمندی و مهارت افزایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و کسب و کارهای نوین دانست و بیان کرد: اشتغال پذیری از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی، فناوری های نوین یا دانش بنیان بر اساس استانداردهای مهارت‌های سازمان است.

مختاران، یکی از رسالت‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان برشمرد و اظهار داشت: ضعف مهارتی بعضی از دانشجویان در خصوص ورود به بازار کار با این طرح حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: طرح نخلستان برای دانش آموختگان دانشگاهی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش بنیان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز