خبرگزاری کار ایران

بهزیستی همدان 160 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۰۸

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال هزار و ۴۳۳ نفر از مددجویان فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، یاسر عزیزی سعید اظهار داشت: سه هزار و ۲۱۵ مددجو تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه طی سال جاری برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان همدان مصوب و ابلاغ شده است افزود: مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان از سوی بانک ها اختصاص داده شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۶۲ درصد اعتبار اختصاص یافته جذب و به مددجویان پرداخت شده است تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در راستای توانمندسازی جامعه هدف زیرپوشش یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.

عزیزی سعید با بیان اینکه مابقی پرونده ها در بانک ها پشت نوبت دریافت تسهیلات هستند ادامه داد: معادل ۱۰۰ درصد اعتبار مددجویان به بانک‌ها معرفی شده اند که در این زمینه ۷۸ میلیارد تومان پرونده در بانک‌ها منتظر اقدام هستند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد برای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی پرداخت می شود که در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری ۱۶ بانک‌ عامل پرداخت شده است.

عزیزی سعید تصریح کرد: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان همدان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تایید این تیم کارشناسی است.

وی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی افزود: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند به ازای هر نیرو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان در سال جاری افزود: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

عزیزی سعید یادآور شد: سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی از مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار داشت: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز