خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

منطقه رومشکان با تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۵۶

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته منطقه رومشکان با تخصیص اعتبارات لازم و تشکیل و احیای تعاونی‌های راکد در مدار توسعه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علی جهانی در جلسه پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر کار به رومشکان که با حضور فرماندار این شهرستان و همزمان بصورت ویئدو کنفرانس با مشاور معاون وزیر کار برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری بعمل آمده با وزارت کار و سفر معاون تعاون وزیر به شهرستان رومشکان اعتبارات خوبی در زمینه توسعه این منطقه به عمل آمد که با هماهنگی این اداره کل با نمایندگان بنیاد برکت و گرو های مردمی و سایر دستگاه‌های استانی و شهرستانی و تعاملات بعمل آمده امیدوارم تحول خوبی در این منطقه ایجاد شود .

وی به اعتبارات ابلاغ شده به این منطقه اشاره کرد و افزود : 46 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون تخصیص یافته که تاکنون 52 طرح با اعتبار 51 میلیارد تومان به ایجاد تعاونی و احیاء تعاونی های نیمه تمام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص اعتبارات بانک رسالت نیز اظهار کرد : 2 میلیارد تومان در این زمینه تخصیص داده شده که 14 طرح اقتصادی به این بانک معرفی و بخشی از این تسهیلات پرداخت شده است.

جهانی گفت: تشکیل تعاونی های تامین نیاز جمع آوری شیر ، آب بران – زعفران کاران ، پسته کاران ،  پشتیبان مشاغل خانگی، کامیونداران خود راننده ، تعاونی های دانش بنیان و تعاونی های بانوان در دستور کار قرار گرفته که با پیگری های صورت گرفته تاکنون 20 تعاونی در سامانه جامع هوشمند تعاون در حال انجام مراحل قانونی ثبت و تشکیل می‌باشند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به تشکیل تعاونی توسعه عمران در رومشکان اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران با  عضویت حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان براساس  آخرین سرشماری نفوس و مسکن و سرمایه سه میلیارد ریال قابل تشکیل است و  مقدمات کار در اطلاع رسانی به جمعیت شهرستان در حال انجام است که  با همکاری تسهیلگران ، نمایندگان  بنیاد برکت، فرمانداری و ... و توزیع فرم عضویت که تاکنون 110 نفر عضو شده و مابقی در حال تکمیل می‌باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته و همکاری های لازم با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این منطقه شاهد رونق اقتصادی و ایحاد اشتغال باشیم.

جهانی بیان داشت: با توجه به کار جمعی تعاونی ها باید عرصه را برای این نوع فعالیت ها فراهم کنیم چرا که اولا فرهنگ کار جمعی، هم افزایی ایجاد می کند و همدیگر را تکمیل می کنند و ثانیا بهره وری را از طریق سازماندهی منابع خرد و توان های خرد در کنار هم قرار می گیرند چرا که در مناطق محروم به این جمع بندی قطعی رسیده ایم که بهترین الگو برای توسعه مناطق محروم و رفع و کاهش فقر، تشکیل و حمایت از تعاونی ها در این مناطق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز