خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد؛

در سال آینده حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی در مشهد داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۰۴

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه در سال ١۴٠٢ حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی داریم باید در قالب بازچرخانی آب و استفاده از پساب این کمبود را جبران کنیم زیرا چاه‌های کیفی پاسخگو نیاز آبی نیستند و شهرداری نیز توجه زیادی به بازچرخانی آب داشته و دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: به رسم هر ساله در نیمه اسفندماه مراسم روز درختکاری را داریم که هدف از برگزاراین مراسم حساس سازی شهروندان به اهمیت فضای سبز و جلب مشارکت شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت درخت در شهرداری مشهد محدود به این ایام نیست، افزود: نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط اقلیمی به وجود آمده مهمتر از کاشت درخت، نگهداشت درخت اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از ملزومات نگهداشت تامین منابع آبی فضای سبز است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ١۴٠٢ حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی داریم باید در قالب بازچرخانی آب و استفاده از پساب این کمبود را جبران کنیم زیرا چاه‌های کیفی پاسخگو نیاز آبی نیستند و شهرداری نیز توجه زیادی به بازچرخانی آب داشته و دارد.

نجفی ادامه داد: در سنوات گذشته نیز اقدامات خوبی در خصوص بازچرخانی آب صورت گرفته است. در سال جدید نیز احداث دوتصفیه خانه آفتاب و آزادی را در برنامه‌های خود داریم تا کسری منابع آبی را جبران کنیم. از شهروندان خواستاریم در بحث کاشت درخت و استفاده بهینه آبی چنانچه که در منزل خود کولر گازی دارند از درین کولر گازی در تابستان از آبیاری فضای سبز درب منزل خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز