خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد؛

یخ‌زدایی معابر فرعی با همکاری مردم /هیچ معبر مسدودی در مشهد نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۶۵۹

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه‌ به حجم کم برف در ‌شهر، یخ‌زدایی با ماشین‌آلات در معابر فرعی امکان ندارد. بنابراین، تمهیداتی اندیشیده شد تا با همکاری مردم اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی اظهار کرد: با توجه‌ به پیش‌بینی‌هایی که دو هفته قبل از یخبندان و بارش برف صورت گرفت، فرایند‌هایی مانند تهیه نمک و پلاستیک شن، کنترل ماشین‌آلات و تجهیز منابع و ملزوماتی که برای شرایط یخبندان و بارش مورد نیاز بود، انجام شد.

وی ادامه داد: در حین بارش برف و یخبندان با‌توجه‌به تمهیداتی که از قبل پیش‌بینی شده بود، شاهد ارائه خدمات به شهروندان بودیم. همچنین در همان ساعات اولیه یک وقفه یک‌ساعته در روز اول بارش برف داشتیم که یک‌باره با ورود موج سرما همه معابر یخ زد، به نوعی که ماشین‌آلات شهرداری هم که در حال سرویس‌دهی بودند، درترافیک درگیر شدند.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: حدود ۶۵ دستگاه خودرو‌ سد معبر و سایرخودرو‌های سبک، تجهیز شد و درحالی که گره ترافیکی داشته‌ایم و امکان تردد راحت خودرو‌های نیمه‌سنگین و سنگین نبود، با استفاده از این خودرو‌ها گره اولیه باز شد.

نجفی خاطرنشان کرد: با وجود برودت کم‌سابقه هوا، در این ایام مشکل خاص و حادی نداشتیم. باتوجه‌به طولانی‌بودن دوره برودت هوا، از روز اول همه معابر باز بود و حتی از شب اول یخبندان همه همکاران ما مشغول به خدمت بودند و در هیچ معبری یخ وجود نداشت و بعد از آن هم نیرو‌ها مستمر در ‌شهر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز و کاهش مصرف برق نیز اقداماتی صورت گرفت، افزود: در این زمینه در همه پارک‌های ‌شهر کاهش مصرف روشنایی‌ بین ۳۰ تا ۵۰‌درصد را داشته‌ایم. همچنین تمام تلویزیون‌های شهری خاموش شد.

معاون شهردار مشهد درباره برف‌روبی و یخ‌زدایی در معابر فرعی ‌شهر نیز گفت: باتوجه‌به میزان بارش برف که کمتر از ۵‌سانتی‌متر بود، برف‌روبی به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. بنابراین در معابر اصلی با انجام عملیات شن و نمک‌پاشی معابر باز شد و در معابر فرعی نیز امکان عملیات برف‌روبی توسط ماشین‌آلات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امسال با جلب مشارکت مردم و باتوجه‌به تجهیز نواحی، کسیه‌های شن و نمک برای استفاده مردم آماده شد تا از آن‌ها در صورت نیاز استفاده کنند.

نجفی با بیان اینکه در روز‌های اخیر ۳۱۰هزار نفرساعت نیرو و ۳۴۰ ماشین‌آلات تخصصی به کار گرفته شد، تصریح کرد: پیامد این تلاش به‌گونه‌ای بود که یک معبر مسدود در شهر مشهد وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز