خبرگزاری کار ایران

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

ثبت رکورد حمل مسافر در تاریخ راه‌آهن کشور / رشد ۵ درصدی بهره‌وری لوکوموتیو در راه آهن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۴۰۰

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد ۵ درصدی بهره‌وری لوکوموتیو در راه آهن کشور گفت: تا پایان سال جاری رکورد حمل مسافر در تاریخ راه‌آهن را ثبت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، عابدین هادی‌نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن لرستان با بیان اینکه از شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون درحوزه حمل بار تقریبا ۱۴ درصد از برنامه سپرده شده به راه‌آهن، انجام شده است ، اظهار داشت : در حوزه مسافر نیز برنامه داریم که جابه‌جایی ۲۰ درصد مسافران را از طریق مسیر ریلی انجام دهیم، ضمن اینکه تا کنون بیش از ۱۶ درصد برنامه ابلاغی در این خصوص را عملیاتی کرده‌ایم.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اگرچه در سال‌های اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری صنعت لوکوموتیوسازی در کشور فعال شده، اما در حال حاضر بضاعت لوکوموتیوی کمی داریم و باید از این بضاعت کم، استفاده بهینه کنیم.

هادی‌نژاد با اشاره به رشد ۵ درصدی بهره‌وری لوکوموتیو در راه آهن جمهوری اسلامی، گفت: لرستان ۲۴ درصد رشد بهره‌وری لوکوموتیو نسبت به سال گذشته داشته و مقام نخست را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری رکورد حمل مسافر در تاریخ راه‌آهن را ثبت خواهیم کرد، گفت: تلاش خواهیم کرد این مهم را در ۲۱ منطقه راه‌آهن کشور تحقق سازیم.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سهم راه‌آهن لرستان در جابه‌جایی مسافر و بار اشاره و تصریح کرد: در حوزه مسافر با توجه به اینکه راه‌آهن لرستان در کریدور میانی شمال جنوب کشور قرار گرفته، هر سهمی در شبکه ریلی لحاظ شود، آن سهم برای راه‌آهن لرستان نیز محسوب می‌شود که تا کنون این سهم خوب بوده است.

هادی‌نژاد ادامه داد: در حوزه بار، امسال با عملکرد مشابه سال گذشته برابر بودیم، ضمن اینکه عملکرد منفی ۴ درصدی نیز در حوزه تناژ بار داشتیم، با توجه به همه موضوع‌ها همچون تحریم و ... تا امروز ۴ درصد منفی بار را در کل شبکه راه‌آهن لحاظ کردیم، البته بخش تحقق ابلاغی سر جای خود قرار دارد.

وی با اشاره به رشد ۲ درصدی عملکرد در حوزه بار راه‌آهن لرستان طی سال جاری، افزود: این اتفاق خوب و مثبتی است که در ۹ منطقه از ۲۱ منطقه ریلی کشور عملکرد رشد داشتیم که لرستان به عنوان منطقه هفتم در بین مناطق ۲۱گانه، رشد تناژ بارگیری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز