خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

وجود تضاد و تعارض میان شهرسازی و فعالیت های عمرانی / شهرسازی در شیراز بر اساس اصول مشخص شده انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۳۳

شهردار شیراز گفت: این کلان‌شهر در زمینه شهرسازی ، اجرای ضوابط طرح تفصیلی و رعایت بیشترین قانون از سایر شهرهای دیگر برتر است و همچنان قابلیت بهتر بودن را دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی با عنوان «طراحی پایدار و فراگیر برای همگان» گفت: ما در کلان‌شهری ساکن هستیم که بر خلاف تمام شهرهایی که طرح جامع و توسعه آن تدوین و مشخص است در انتها بر اساس اصول مشخص‌شده، اقدامات شهرسازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۸ شهر جدید داریم که یکی از آن‌ها شهر جدید صدرا است؛ عنوان کرد: متاسفانه در این شهر کانال تأسیسات و مشترک شهری انجام‌نشده است و تأسیسات آب و برق آن به شکل مطلوب ایجاد نشده است.

اسدی افزود: این درحالی‌ است که شهر جدید صدرا را با توجه به افق جمعیتی که برای آن پیش‌بینی‌شده بود، دومین شهر پرجمعیت استان بعد از کلان‌شهر شیراز است.

وجود تضاد و تعارض میان شهرسازی و فعالیت های عمرانی

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز در کشور ما یک تضاد و تعارض میان شهرسازی و فعالیت‌های عمرانی و حمل‌ونقلی وجود دارد عنوان کرد: این حوزه‌ها در یک مسیر مشترک جهت پوشش قرار نداشته است.

اسدی با بیان اینکه نظرات دانشجویان و اساتید برای ما بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در نشست‌های تخصصی برگزاری این رویداد باید یک ورودی و خروجی و درنهایت یک بازخورد و پیگیری برای دوره‌های بعد داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری این کنفرانس طی دو سال گذشته ما امروز نتایج نشست تخصصی برگزارشده قبل را شاهد خواهیم بود. 

اسدی همچنین به حوزه سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: در این حوزه طی یک سال گذشته در شورای ششم اولین همایش ملی سرمایه‌گذاری و سه نشست تخصصی برگزار شد که خروجی بسیار خوبی داشت. 

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند پل ارتباطی میان شورا و شهرداری و دانشگاه‌ها باشد. 

اسدی با بیان اینکه ازنظر شهرسازی، متخصصین پیشنهاد ساخت شهر را ارائه می‌دهند، عنوان کرد: اگر بخواهیم یک شهری آرمانی و قابل سکونت که همه اقلام و زوایای آن مشخص باشد، باید برای ساخت آن هزینه کنیم و اگر لازم باشد از مشاورین خارجی بهره ببریم.

شهرسازی یک تخصص است و کالبدها نیاز به متخصص دارند

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است و هر یک از کالبدها نیاز به متخصص دارد، یادآور شد:  هنر شهردار و شورای اسلامی شهر این است که بتواند یک توازن و هماهنگی میان این اجزا ایجاد کند. 

اسدی با بیان اینکه ما در شهرسازی با مشکل مواجه هستیم و هنوز به تعریف درستی از شهر دست نیافته‌ایم، بیان کرد: اما ما در این شهر و کشور زندگی می‌کنیم و باید برای ساخت آن تلاش کنیم. 

شهردار شیراز اضافه کرد: در شهر شیراز در مسائل ترافیکی و تکمیل رینگ‌های ترافیکی در محورهایی همچون میدان قصردشت و همت شمالی به دنبال بهترین تصمیم‌گیری هستیم. 

وی در خصوص محور گویم نیز گفت: ر آن شدیم تا محور ورودی شهر شیراز از شمال غرب بهسازی شودو مورد  پروژه شهید سلیمانی با توجه به اینکه این پروژه در سال آینده به اتمام می‌رسد؛ طرح زیباسازی آن در دستور کار است تا فضای احداث پارکینگ و دسترسی به فضای شهری این محور و مسیر کوهنوردی ایجاد شود.

۷ پروژه گردشگری در شیراز در دست اجرا است

اسدی بیان کرد: هفت پروژه گردشگری شهری توسط شهرداری شیراز در دستور کار بوده و اقدامات اجرایی برخی آن‌ها آغازشده است که شامل طرح احداث تله کابین، باغ پرندگان، شهربازی بزرگ، پارک آبی، احیای مجموعه گردشگری برم دلک و قصر ابونصر و احداث آکواریوم است. 

وی تصریح کرد: تمرکز شهرداری تنها بر موضوعات جهش عمرانی نبوده و حوزه‌های دیگر همچون گردشگری، انسان‌محوری، ساماندهی و پلازای شهری برای ما بسیار حائز اهمیت است. 

شهردار شیراز بیان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری در سال گذشته و سال جاری بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی را به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش داده و این در حالی است که طی سال‌های گذشته هیچ‌یک از شهرداری‌ها ‌‌و شوراهای اسلامی شهر در کشور نتوانستند ظرف یک سال بودجه خود را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهند. 

به گفته اسدی از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می‌شود و بیش از ۷۰ درصد عملیات اجرایی در حوزه حمل‌ونقل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز