خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

میدان تره و بار شیراز هوشمند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۲۶

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: هوشمندسازی ورودی میدان تره و بار برای اولین بار در دستور کار قرار گرفت.

 به گزارش ایلنا، پژمان شفیعی در نشست خبری  با بیان اینکه یکی از مطالبات و درخواست‌های شهروندان این است که مراکز عرضه میوه و تره بار کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: با گذشت سال‌ها از فعالیت میدان میوه و تره بار شهری شیراز متأسفانه کنترل ورودی و تردد و حضور در باسکول‌ها به صورت دستی انجام می‌شود که در حال هوشمندسازی آن هستیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار در میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز شاهد گشت تعزیرات حکومتی خواهیم بود و حضور و تردد خودرو‌های گشت در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی یکی از دلایل واسطه گری در این حوزه، حضور بسیار زیاد وانت بار‌ها و بار فروشان دانست که با مستقر شدن گشت تعزیرات، این اقدام موجب حذف واسطه گران در میدان می‌شود.

شفیعی همچنین از اولین تلویزیون شهری میدان میوه و تره بار خبرداد که  نرخ نامه مصوبه اتحادیه اعلام و مرجعی برای تعیین قیمت خواهد بود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه فعالیت بازارچه‌های شهری  قدمت بیش از بیست سال دارد اما دستور العمل مدونی برای آن تعریف نشده است، عنوان کرد: دستور العمل مرتبط با آن‌ها تنظیم و مقرر شد مکان‌هایی برای این موضوع انتخاب شود تا در آینده نزدیک بازار‌های هفتگی در سطح شهر راه اندازی شود.

شفیعی همچنین درباره فعالیت بارفروشان گفت: براساس دستور العمل  شورای ترافیک در میدان میوه و تره بار و با تعیین شدن معبرها، با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور از حضور وانت بار‌ها و بارفروشان جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در بخش دیگر صحبت هایش به ساماندهی مشاغل مزاحم پرداخت و عنوان کرد: ساماندهی مشاغل، رفع آلایندگی و مزاحمت‌ها که منشأ آن صنایع بزرگ است از وظایفی است که با اقدامات ریشه‌ای در این خصوص باید زمینه امنیت روانی، روحی و بهداشت مردم را فراهم کنیم.

شفیعی از احداث یک سایت 28 هکتاری در حوزه ضایعات فروشان خبرداد و افزود:  مراحل اجرایی این پروژه در مسیر انتخاب پیمانکار است.

میدان تره و بار شیراز هوشمند می‌شود

وی با اشاره به اختصاص فضای 10 هکتاری از سوی اتحادیه ضایعات فروشان برای ساماندهی این مشاغل گفت: همچنین یک سایت 300 هکتاری برای سایر مشاغل مزاحم اختصاص یافته است.

به گفته وی باتوجه به مصوبه هیأت وزیران 25 شغل به عنوان مشاغل مزاحم تعریف شده است که با بهره برداری از سایت 300 هکتاری این فضا به عنوان سایت مشاغل مزاحم تعریف می‌شود. 

شفیعی درباره  تعداد مشاغل مزاحم و اینکه در کجا باید ساماندهی شوند ، بیان کرد:  این موضوع در اجرای طرح تفصیلی جامع ده ساله ساماندهی مشاغل مزاحم تعریف شده است. 

اختصاص ۱۰۰غرفه هفت سین ویژه عید

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز  با اشاره برنامه‌های پیش روی این سازمان  در ایام نوروز گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز تعداد 100 غرفه هفت سین و پنج بازارچه عیدانه به صورت یکسال و 10 بازارچه  ماه مبارک رمضان  جهت ارائه خدمات به مردم راه اندازی می‌شود. شفیعی ادامه داد:همچنین جهت اجرای طرح از مزرعه تا سفره تعداد 14 غرفه تعاونی روستایی نیز برپا خواهد شد.

در مدیریت جدید اقدامات ریشه‌ای انجام شده است

نایب رئیس شورای شهر و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی با اشاره به اینکه امروز این سازمان بیشترین تغییرات را نسبت به گذشته داشته است و در مدیریت جدید اقدامات ریشه‌ای انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه امروز ساختار مدیریت سازمان شکل صحیح و درستی به خود گرفته است.

محمد تقی تذروی با اشاره به اینکه وظایف این سازمان در حوزه بارفروشان، بازار‌های هفتگی و مشاغل مزاحم است، خاطرنشان کرد:  25 شغل مزاحم طبق قانون تعریف شده و در کمیسیون بند بیست ماده 55 مشاغل مزاحم در مرحله اول محدودیت‌ها اعمال می‌شود تا ضمن حفظ شغل، ایمن سازی، سروصدا و ... کاهش یابد و در مرحله بعد ممنوعیت برای شغل ایجاد می‌شود.

تذروی ادامه داد: باتوجه به اینکه بازارچه و میادین به طور مستقیم ویترین سازمان هستند، هدف از راه اندازی بازارچه‌ها در قدم اول خدمت رسانی مطلوب به مردم است تا بهترین و ارزان‌ترین محصول به دست مردم برسد.

ناظر شورا در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز افزود: درحال حاضر در میدان میوه و تره بار نظم جدیدی شکل گرفته که نمود آن در بازار مشهود است و در تلاش هستیم تا سیستم هوشمند سازی راه اندازی شود و  مقدار محصولی که وارد و خارج می‌شود مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز