خبرگزاری کار ایران

با تاکید بر غیرقانونی بودن واگذاری غرفه‌ها به غیرتولیدکنندگان؛

حقانی: میادین میوه و تره بار پاساژ نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۸۸

شورای شهر باید از شهردار و همچنین سازمان میادین میوه و تره بار سوال کند که موضوع از چه قرار است / براساس قانون، سازمان میادین میوه و تره بار باید به افرادی غرفه بدهد که تولید کننده باشند.

عضور شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس قانون سازمان میادین میوه و تره بار غرفه ها را باید به تولیدکنندگان اجاره بدهد درحالی که در بسیاری از غرفه ها اینطور نیست.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اعتراض عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی وابسته به سازمان میادین تره و بار شهرداری نسبت به وضعیت‌شان گفت: در اوایل انقلاب قانونی مصوب شد که سازمان میادین میوه و تره بار تاسیس بشود. تا براساس آن این سازمان نسبت به تولید کننده و مصرف کننده وظیفه ای دا شته باشد و به عنوان واسطه بین آنها عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این قانون در سازمان میادین میوه وتره بار رعایت نمی شود، افزود: خیلی از عرضه کنندگان محصولات کشاورزی وابسته به سازمان میادین میوه و تره بار که اخیرا اعتراض هایی را به این سازمان داشته‌اند، غیر قانونی هستند.

حقانی خاطر نشان کرد: براساس قانون، سازمان میادین میوه و تره بار باید به افرادی غرفه بدهد که تولید کننده باشند و اگر غرفه را به غیر از تولید کننده واگذار کند غیر قانونی عمل کرده است.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران اگر قانون در این زمینه اجرا شود، دیگر مشکلی پیش نمی آید.

وی درمورد واگذار کردن غرفه ها به تولید کنند‌ه ها توضیحات بیشتری داد و گفت: پاساژ که نمی سازیم غرفه و مغازه داشته باشد بلکه میادین میوه و تره بار به این دلیل است که هم برای مصرف کننده مفید باشد و هم برای تولید کننده تا بتوانند بدون دلال و واسطه گری فرآورده های کشاورزی از لبنیات تا میوه و تره بار را مستقیم عرضه کنند.

حقانی تصریح کرد: وقتی تولید کننده محصولش را به این طریق عرضه می کند به طور حتم به نفع مصرف کننده خواهد بود زیرا میوه مرغوب و با قیمت پایین به شهروندان ارائه می شود واز آن طرف هم دیگر واسطه گری معنا ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان میادین میوه و تره بار غرفه ها را به تولید کننده ها و اگذار می کند، افزود: در بسیاری از غرفه ها اینطور نیست و اکثر میوه ها از میدان مرکزی می‌آیند و در میوه فروشی ها توزیع می شود.

حقانی در پاسخ به این سوال که شورای شهر در واکنش به اعتراض عرضه کنندگان محصولات کشاورزی وابسته به سازمان میادین میوه وتره بار اقدامی خواهد کرد، افزود: شورای شهر باید از شهردار و همچنین از معاونان ومدیران شهرداری و همچنین سازمان میادین میوه و تره بار سوال کند که موضوع از چه قرار است و اگر اعتراض کنندگان، تولید کننده واقعی هستند می‌شود به شکایت آنان رسیدگی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز