خبرگزاری کار ایران

به همت بنیاد برکت در سال جاری محقق شده است؛

اشتغال ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۳۳۸

​به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال برای 5 هزار و 500 نفر در حوزه گیاهان دارویی اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون یک‌هزار و 835 طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده که ایجاد 5 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.

محمد ترکمانه ادامه داد: این تعداد طرح اشتغال در 258 شهرستان و یک‌هزار و 188 نقطه روستایی عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال برکت در حوزه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: تا به امروز و در مجموع، 3 هزار و 900 طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرایی شده که ایجاد 11 هزار و 700 شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 3 هزار و 900 طرح اشتغال‌ در حوزه پرورش گیاهان دارویی بالغ بر 580 میلیارد تومان است.

ترکمانه در تشریح جزییات طرح‌های اشتغال مربوط به پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و... می‌شود.

وی افزود: 63 درصد کارآفرینان برکت در حوزه گیاهان دارویی را آقایان تشکیل می‌دهند و 37 درصد طرح‌ها نیز به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی یاری‌رسان تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات‌شان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز