خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

برنامه ریزی برای توسعه گردشگری عشایری در البرز در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۴۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: مطالعات و زیرساخت‌های اولیه گردشگری عشایری در منطقه تونل کندوان و پیست دیزین در حال انجام است. سرمایه گذار در این بخش پیدا شده است و در حال برنامه ریزی برای انجام مذاکرات هستیم.

به گزارش ایلنا از البرز، عباس پاپی زاده روز سه‌شنبه 18 بهمن 1401 در حاشیه بازدید از غرفه استان البرز در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گردشگری عشایری را از ارکان اساسی دست‌یابی به توسعه‌ در کشورهای رو به رشد عنوان کرد و اظهار داشت: وجود اقوام و گروه‌های ایلی و کوچنده در بخش‌های وسیعی از کشور از مزیت‌های گردشگری، و سهولت تجربه‌پذیری آن است. 

رئیس سازمان امور عشایر کشور، گردشگری عشایری را فرصتی ایده آل برای حفاظت از فرهنگ و میراث کهن ایران دانست و افزود: جذابیت شکل زندگی قومی و ایلی جمعیت‌های کوچ‌نشین گردشگران را به خود جذب می‌کند.

پاپی زاده توسعه گردشگری عشایری را عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست که می‌تواند به رشد اقتصادی عشایر کمک کند.

حضور 13 رشته شاخص صنایع‌دستی البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

یحیی دارایی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از 17 تا 21 در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: هنرمندان 13 رشته شاخص صنایع دستی استان البرز در این نمایشگاه حضور دارند.

دارایی افزود: هنرمندان در رشته‌های چاپ قلمکار، سرامیک، فلزکاری، گلیم‌بافی، سفالگری و چرم  در کنار فعالان گردشگری در غرفه اداره کل در سالن 38B مستقر هستند و علاوه بر غرفه، کارگاه زنده نیز برگزار می‌کنند. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: در سالن 8 و 9 نیز هنرمندان رشته‌‌های سفال و سرامیک، کاشی هفت‌رنگ،حکاکی روی چرم، سراجی سنتی و هنرهای چرمی  و شیشه‌گری حضور دارند. 

او ادامه داد: در سالن 27 نیز هنرمندان در رشته‌های شیشه گری، و گلیم  و نقاشی زیر لعابی از استان البرز مستقر هستند که علاوه بر عرضه محصولات به برگزاری کارگاه زنده نیز می‌پردازند. 

به گفته دارایی امسال حوزه صنایع‌دستی البرز با سه رویکرد توسعه آموزش، معرفی رشته‌های شاخص استان و حمایت از هنرمندان برجسته و فاخر استان در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز