خبرگزاری کار ایران

شهردار زرقان خبرداد

پروژه شهرداری الکترونیک در زرقان رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۱۲۵

شهردار زرقان با اشاره به بهره برداری پروژه شهرداری الکترونیک در این شهرستان گفت: شهروندان از این پس می توانند خدمات شهری را از طریق الکترونیک دریافت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمود صانعی گفت: این نرم افزار طی چند روز آینده رونمایی و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روشنایی بولوار امام خمینی بهسازی و بولوار شهید بخشنده که قدیمی‌ترین بولوار و به نوعی بولوار تشریفاتی است توافق نامه‌ای با شرکت توزیع برق شیراز منعقد و اقلام خریداری شده است، عنوان کرد: با ایفای تعهدات شرکت توزیع برق تا پایان سال این بولوار از روشنایی خوبی برخوردار خواهد شد.

صانعی افزود: شورای شهر زرقان تاکید دارد که بولوار پاسداران به عنوان بولوار ورودی شهر در بحث روشنایی آن همت شود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت بود

شهردار زرقان با بیان اینکه در پروژه های عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت بود، بیان کرد:  پروژه پمپ بنزین تکمیل شده است و درحال خدمت رسانی است و پروژه سینما نیز در سطح عمرانی رو به پایان است و اقدامات حقوقی و واگذاری تا پایان سال جدید به نتیجه خواهد رسید.

صانعی عنوان کرد: در سایر حوزه ها  اقدامات زیربنایی و مطالعات دفع اب های سطحی اقدام شده است و  پروژه هایی برای دفع  ابهای سطحی تعریف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت های فرهنگی اقدامات خوبی از جمله جشنواره ملی حلوا سنتی زرقان به همت فرمانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: یادواره شهدا گردان فجر با همکاری شهرداری و یادواره شهدای محلات نیز در ۱۱ مرحله برگزار شده است.

شهردار زرقان گفت: قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی به همت فرمانداری تشکیل شد و با ابتکاری که صورت گرفت کنترل خوبی شد و در حوزه آسیب های اجتماعی کاهش محسوسی را مشاهده کردیم.

صانعی با اشاره به آسیب شناسی، برگزاری جلسه مشاوره در مدارس و سطح شهر بیان کرد: راه اندازی مرکز مشاوره ای در این رابطه داشتیم و کاهش محسوسی در حوزه اسیب های اجتماعی داشتیم.

پروژه شهرداری الکترونیک در زرقان رونمایی می‌شود

شهر استثنایی سرانه فضای سبز

وی گفت: به لحاظ سرانه فضای سبز یکی از شهرهای استثنایی هستیم و ۸۰ متر مربع به ازای هر نفر است.

شهردار زرقان در خصوص پارک جنگلی انقلاب با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰ هکتار وسعت این است که تا سال ۱۳۹۰ بهره برداری با منابع طبیعی بود ، تصریح کرد: این پارک بعد از احداث پالایشگاه و برای اینکه آلایندگی پالایشگاه کم کند تاسیس شده است اما در سال های بعد رها و در برهه ای خشک شد.

صانعی ادامه داد: در ادامه منابع طبیعی پارک را به شهرداری زرقان واگذار کرد و به لحاظ هزینه ای هزینه سنگینی را به شهرداری تحمیل کرد و در سال ۹۳ استانداری فارس راسا با طراح مذاکره و طرح سرمایه گذاری که گذاشت یکی از معمارهای خوب استان طرح گذاشت اما در جذب سرمایه گذار موفق نبود و طرح رها شد.

وی افزود:  باید بخش خصوصی در تکمیل پارک ورود کند  و در سال های اخیر به فراخور بودجه شهرداری سعی شده است اقداماتی انجام تا فضای سبز پارک حفظ و اقدامات تفریحی و رفاهی ایجاد شود.

شهردار زرقان با اشاره به اینکه پارک نیمه تمام کوهپایه در شهر داریم رها شده است و هزینه زیادی طی ۲ سال شد عنوان کرد: در شوراهای دور بعد اقدامات صورت گرفته اما ناراضی بودند و موضوع در دستور کار گذاشتیم و مرحله بازطراحی انجام و طرح آن به تصویب شورای شهر رسیده است.

صانعی با بیان اینکه در ایام دهه فجر کلنگ  زنی پارک و افتتاح سالن هزار و ۲۰۰ نفری  همایش ها خواهیم داشت، ابراز کرد: با رقم ۳۰ میلیارد تومان سالن به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بودجه امسال شهرداری زرقان گفت: بودجه ۶۴ میلیارد بود که با تلاش های انجام شده بودجه ۹۰ میلیارد تومان تا به امروز محقق شده است و همچنین سال اینده نیز بودجه ۹۰ میلیارد است و امید است که بتوانیم از این عدد عبور کنیم.

صانعی یادآور شد: علیرغم افزایش هزینه‌های جاری، با تدابیر اندیشیده شده، بیش از ۴۰ درصد از بودجه شهرداری صرف مباحث عمرانی شده است و در تصویب بودجه موضوع ماده قانونی ۴۰ درصد بودجه عمرانی و ۶۰ درصد درامدی مراعات شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز