خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان زرقان:

اجازه احداث هیچ واحد آلاینده ای در زرقان داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۱۲۳

فرماندار شهرستان زرقان گفت: آلایندگی شهر زرقان دغدغه ما نیز است و باید این شناخت و پذیرش از سوی مسئولین ایجاد شود که آلایندگی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، احسان خازن در یک نشست خبری بیان کرد:  واحدهای صنعتی با موضوع چند وجهی اشتغال و تولید روبرو هستند و نباید صرف آلودگی به این موضوع نگاه کرد.

وی  تصریح کرد: برای اولین بار کارگروه محیط زیست و توسعه پایدار شهرستان تشکیل شد و محیط زیست استان مکتوب اعلام کرد که اجازه احداث هیچ واحد آلاینده ای نمی دهد و اگر بنا باشد صنایعی ایجاد شود صرفا صنایع پاک است.

فرماندار شهرستان زرقان  با اشاره به اینکه بیش از ۴ جلسه ستاد بزرگداشت ایام دهه فجر در سطح شهرستان شکل گرفته است، عنوان کرد: علاوه بر این برگزاری جشن های مفرح و مسابقات متعدد برای اقشار مختلف، دیدار با خانواده شهدا، برقراری غرفه های ارائه محصولات مشاغل زودبازه نیز برگزار خواهد شد.

وی با اعلام طرح ها وپروژه های قابل افتتاح این شهرستان در ایام دهه فجر گفت: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی و ۳۵ پروژه با اعتباری بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

خارن  از شروع ساخت مرکز همایش در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت ١٢٠٠ نفر یکی از خاص ترین و زیباترین مراکز برگزاری همایش‌ها در جنوب کشور است و پیش‌بینی می‌شود ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی جنوب کشور با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و واحد مرغ تخم گذار با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر خواهی گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر بیمه تامین اجتماعی در سطح شهرستان هستند و ساخت درمانگاه تامین اجتماعی با حضور خیر عملیات اجرایی به مرحله ۴۰ درصد رسیده است و اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان ادامه فعالیت این پروژه خواهیم داشت.

اجازه احداث هیچ واحد آلاینده ای در زرقان داده نمی‌شود

خازن یادآور شد: پردیس سینمایی با بیش از ۱۵ میلیارد تومان کلنگ زنی سالن همایش ها با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان، بازسازی خوابگاه دانشجویان  و سلف سرویس و زمین چمن مصنوعی با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در این ایام خواهیم داشت.

خازن با اشاره به ایجاد تعاونی و شهرک صنعتی حلوا پزی گفت: حلواپزی اقتصاد شهر را می تواند در دست بگیرد.

فرماندار شهرستان زرقان با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن  با پروژه ۲۲۲ واحدی به صورت دو طبقه ۴ واحدی درحال ساخت است ، یادآور شد:  همچنین برای مجتمع هزار و ۳۰۰ واحدی زمین مشخص و توافق اولیه شده است و در شهر رحمت اباد حدود ۷۰ نفر و لپویی ۱۰۰ نفر نیز تعهد دولت است که در قالب پروژه مسکن ملی ساخته شود.

وی افزود:۶ هزار ثبت نامی طرح ملی مسکن داشتیم و انچه احراز شرایط شده هزار و ۷۰۰ نفر است.

خازن با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی مکانیزه نیز احداث ٢٥ واحد گلخانه در دستور کار است، بیان کرد: با توجه به وجود دامداری های متعدد در این منطقه مجتمع‌های دامداری در این شهرستان شکل خواهد گرفت و بنا داریم به واحدهایی که بخواهند صنایع تبدیلی و کارخانه‌های مرتبط راه‌اندازی کنند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز