خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری استان:

حجم وقوع حوادث جاده‌ای در مرکزی بیانگر وجود نقص برخی اقدامات است / سهم تقصیر هر مسئول و دستگاه اجرایی مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۴۸

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به آمار بالای حجم وقوع تصادفات و افزایش میزان فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان، گفت: وقوع این اتفاقات بیانگر این است که اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای کاهش حوادث جاده‌ای کافی نیست و نقص‌هایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب در رفع نواقص جاده‌ای و داشتن راه‌های ایمن و باکیفیت، ضروری است عزم جدی، همدلی و هم‌افزایی مسئولان محقق شود.

وی ادامه داد: مطالبه دستگاه قضایی استان مرکزی از تمام مدیران و مسئولان این استان، تشکیل کارگروهی تخصصی با برنامه‌ریزی مناسب و راهکارهای عملیاتی است تا وضعیت جاده‌های استان و نقاط حادثه‌خیز به سرعت اصلاح شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: مرکزی یک استان صنعتی است که در بُعد ملی جایگاه خاصی در کشور دارد. این استان چهارراه ارتباطی کشور محسوب می‌شود و با 50 میلیون تردد در سال، سومین استان پرتردد کشور است.

موسوی تصریح کرد: به همین علت باید در سطح کلان نگاه ویژه به استان مرکزی شود و راه‌های ارتباطی مناسبی برای نقل و انتقال تولیدات صنایع، واحدهای تولیدی، محصولات دامی، کشاورزی و معادن فراهم شود.

وی 2 حادثه اخیر در تقاطع شهرک صنعتی خیرآباد واقع در محور اراک ـ قم و سانحه واژگونی اتوبوس در گردنه نقره کمر جاده تفرش را یادآور شد و بیان داشت: به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی دستور داده شده است تا در نشستی تخصصی، علل وقوع این 2 سانحه رانندگی و سهم تقصیر هر مسئول و هر دستگاه اجرایی مشخص شود تا در راستای مسئولیت‌سازی دستگاه‌ها و برخورد با ترک فعل مدیران متخلف اقدام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز