خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با ایلنا :

نباید به اموال دولتی چوب حراج زد/فروش اموال دولت نباید صرف هزینه های جاری شود/ کشور در مقابل فشارهای اقتصادی خوب دوام آورده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۶۸

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه مولد سازی اموال دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی خیلی نمی تواند در موضوع اقتصاد کشور گشایش و رونق ایجاد کند، گفت: متاسفانه واگذاری اموال دولت و شخصی سازی به معنی تولید و رونق اقتصاد نیست و این موضوع به منزله فروش داشته ها و دارایی های دولت است.

علی رضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قطعا بنده با بازگشت اموال راکد به چرخه تولید موافقم، افزود: اما واگذاری اموال دولت از این طریق خیلی نتیجه قابل توجهی در بر نخواهد داشت.

دولت نباید به اموال سازمان ها چوب حراج بزند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه موضوع افزایش جمعیت توسط مقام رهبری یک موضوع بسیار پسندیده و منطقی است، ادامه داد: قطعا افزایش جمعیت و نسلی که در آِینده وارد جامعه می شود باید از خدمات دولت استفاده کنند و از فضاهایی مانند درمانی، آموزشی، حمل و نقل و ... بهره ببرند و دولت نباید به راحتی به اموالی که دارد چوب حراج بزند.

فروش اموال دولت صرف هزینه های جاری کشور نشود

وی با بیان اینکه فروش اموال دولت نباید صرف هزینه های جاری کشور شود، بیان کرد: قطعا پول حاصل از فروش اموال دولت باید به چرخه تولید بازگردد و در نهایت منجر به افزایش و ایجاد ارزش افزوده شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته در موضوع حمل و نقل هوایی عملکرد موفقی نداشته ایم، تصریح کرد: قطعا میزان استهلاک جاده، ریل، فرودگاه و ... در سال های گذشته بسیار زیاد بوده است.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه نکته قابل تامل در بحث فروش اموال مازاد این است که بعد از فروش آن قرار است دولت چه کاری را انجام دهد، گفت: با توجه به صحبت ها و تاکید رهبری اقتصاد کشور باید به صورت ساختاری بر طرف شود.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه متاسفانه به رغم سر دادن شعار مبنی بر رعایت عدالت اجتماعی اما این مهم مورد توجه مسئولان قرار نمی گیرد، گفت: شوربختانه مسئولان به جای اینکه سرمایه ها را برای حل مشکلات روزانه به کار گیرند باید در مرحله نخست هزینه ها را کاهش دهند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی درست مصرف کردن انرژی توسط مردم باعث شکوفایی اقتصادی می شود، گفت: مصرف سوخت اتومبیل هایی که در ایران ساخته می شود یک و نیم برابر دیگر کشورهای دنیا است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه استاندارد ساخته شدن منازل باعث می شود تا مصرف برق بسیار کاهش یابد، گفت: در این زمینه نیاز است تا از ظرفیت های اقتصاددانان کمک ویژه ای بگیریم.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه متاسفانه هر دولت و مسئول که بر سر کار می آید تنها به صورت افراطی از ظرفیت یک دانشگاه استفاده می کند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حدود 10 دانشگاه برتر در کشور وجود دارد بنابراین می توان از ظرفیت این دانشگاه ها در جهت کاهش مصرف انرژی استفاده کرد.

تمام افراد از اموال دولت محافظت کنند

پاک فطرت با بیان اینکه مصرف زیاد انرژی باعث می شود تا سرمایه نسل های آینده سوخته شود و از بین برود، گفت: انتخاب هیأت 7 نفر جهت تعیین تکلیف فروش اموال دولت از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و معتقدم که همه باید از اموال دولت محافظت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما به راحتی نباید اموال نسل آینده را پیش فروش کنیم، گفت: بی شک اقتصاد می تواند به مراتب بهتر از الان باشد و در این شرایط نیاز است تا چیدمان مدیران صحیح باشد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد سر جای خودشان قرار ندارند، بیان کرد: بی شک این مهم سبب هدر دادن انرژی، نیروی انسانی انرژی و .... می شود و قطعا ایران دارای امکانات بسیار بالایی است.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه جابجایی مدیران به تنهایی نمی تواند اتفاقات مثبتی رقم بزند بلکه در این شرایط باید نگاه ها تغییر یابد، افزود: مدیرانی که قرار باشد به جای افراد فعلی بیایند باید در مرحله نخست توانایی اداره کردن مجموعه را داشته باشند وگرنه اگر قرار باشد مجددا افراد از دانشگاه خاص و شهر خاص بیایند و مشکل فرد حل شود نه کشور ، امری صحیح و منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در مقابل فشارهای اقتصادی خوب دوام آورده است و ما همواره در جنگ به سر می بریم و باید در این جنگ از بهترین ها استفاده کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر نیاز است تا از بهترین افراد و مدیران استفاده شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه مولد سازی باید توسط اقتصاد دانان انجام شود، گفت: اگر افراد بدون تجربه و تخصص اقدام به مولد سازی کنند این اتفاق زیاد دوام نخواهد آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز