خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

در امدادرسانی به زلزله زدگان خوی تعجیل کنید؛ بارش برف آغاز شد / قطع برق برخی مناطق خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۴۳

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه بارش برف در استان آغاز شده و باید در بحث امدادرسانی به مناطق روستایی زلزله زده خوی تعجیل شود، گفت: هنوز برق مناطقی از شهر خوی و برخی از روستاهای این شهرستان به طور کامل قطع است.

ایرج سلیمان زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ساعت یک بامداد در منطقه زلزله زده خوی حضور داشتم نیروهای امدادی امکانات اولیه از جمله چادر و وسایل گرمایشی را در بین زلزله زدگان توزیع می‌کردند. اما میزان تخریب در سطح روستاهای شهرستان خوی بالا است و تعداد مصدومان حدودا به 1000 نفر می‌رسد.

وی گفت: از مسئولان تا نیروهای امدادی همگی پای کارند و تلاش می کنند که شرایط مناسبی برای زلزله زدگان فراهم کنند. اما سرمای آذربایجان غربی به گونه‌ای است که با توجه به کوهستانی بودن منطقه چادر جوابگوی این سرما برای مردم زلزله زده نیست.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها ادامه داد: استان های دیگر برای آوار برداری در مناطق زلزله زده خوی در بحث تجهیزات و ماشین آلات باید کمک کنند که هرچه سریع تر بتوانیم این مناطق را آواربرداری کنیم.

سلیمان زاده عنوان کرد: در منطقه ای با این شدت سرمایی که وجود دارد باید کارها با تعجیل انجام شود.  بارش برف در استان آغاز شده و شهرداری ها و دهیاری ها پای کار هستند. ولی امداد رسانی به مناطق روستایی آنگونه که باید انجام نمی‌شود. هنوز برق شهر خوی و برخی از روستاهای این شهرستان قطع است.

به گزارش ایلنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند. این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری اتفاق افتاد.

گفت و گو: مریم بازوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز