خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

بیش از ۲۰ خانه تاریخی در بروجرد مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۲۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بیش از ۲۰ خانه تاریخی در بروجرد مرمت شد.

عطا حسن‌پور در گفت و گو با ایلنای لرستان در خصوص تغییر کاربری برخی خانه‌های تاریخی در لرستان، اظهار کرد: این خانه‌ها مربوط به اوایل قاجار تا دوره پهلوی اول هستند که عمده آنها در بروجرد قرار دارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان خرم‌آباد خانه آخوندابو تبدیل به موزه کتیبه و سنگ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: همچینن در بروجرد خانه طباطبایی به میراث فرهنگی و خانه نبوی به موزه شهرداری شهرستان تبدیل شده است.

حسن‌پور افزود: مابقی خانه‌های تاریخی قرار است به خانه خلاق صنایع دستی نظیر خانه خلاق چوب و ورشو تبدیل شوند که مدرسه حجتیه بروجرد یکی از این خانه‌ها است.

وی در خصوص تملک این خانه‌های تاریخی بیان کرد: برای خرید این خانه‌ها مالکین با میراث فرهنگی لرستان همکاری ندارند و با این اعتبارات اندک میراث فرهنگی لرستان تملک آنها بسیار کار سخت و طاقت‌فرسایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: خانه‌های تاریخی متراژ بالایی دارند و قیمت آنها حداقل بین هفت تا هشت میلیارد تومان خواهد بود.

حسن‌پور عنوان کرد: مرمت خانه‌های تاریخی لرستان با الهام از منشورهای آتن و ونیز و براساس دستورالعمل‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ خانه تاریخی در بروجرد و ۱۰ خانه تاریخی در خرم‌آباد براساس استانداردهای مذکور مرمت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز