خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

ایجاد پنج بازارچه دائمی صنایع دستی در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پنج بازارچه دائمی صنایع دستی با هدف بازار یابی برای تولید کنندگان صنایع دستی در استان راه‌اندازی می شود.

یه گزارش ایلنا، اسماعیل سجادی منش با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولیدات متنوع صنایع دستی، افزود: با پیگیری دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بوشهر قرار شده این بازارچه‌ها از سوی شهرداری‌ها به صورت مجتمع جانمایی و راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: در این گام قرار است شهر‌هایی وحدتیه، دالکی، دیلم، سعدآباد و نخل تقی صاحب بازارچه دائمی صنایع دستی شوند و بررسی‌ها برای ایجاد این بازارچه در بندر بوشهر نیز از سوی شهرداری در دست بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را از دیگر راهکار‌ها برای رونق تولید در این بخش دانست و گفت: علاوه بر تسهیلگری برای اعزام صنعتگران بوشهری به نمایشگاه‌های خارج از استان، برگزاری سه نمایشگاه داخلی نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

سجادی منش افزود: در سال‌های اخیر صنایع دستی در استان مورد استقبال قرار گرفته و در زمان حاضر ۱۱ تعاونی در استان فعال است به گونه‌ای که هر شهرستان دست کم یک تعاونی دارد.

وی گفت: تاکنون بحیری دشتی به عنوان روستای ملی عبابافی و آبپخش دشتستان به عنوان شهر ملی حصیر و کپوی ایران انتخاب شده اند و از ۳۰ نوع صنایع دستی که در استان فعال است، ۱۱ رشته خاص بوشهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز