خبرگزاری کار ایران

مدیر حفاظت از محیط زیست کاشان مطرح کرد؛

سرانه درخت برای شهروندان کاشان پایین است/ شهرداری موظف به حفظ و نگهداری از درختان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۳۷

مدیر حفاظت از محیط زیست کاشان با قطع درختان و کوچک کردن پیاده رو از سوی شهرداری برای کاهش ترافیک شهری کاشان مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان،  الهیار دواتخواه اظهار داشت: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شهرداری کاشان به منظور رفع ترافیک و راهبندان های طولانی ناشی از عبور و مرور و پارک خودروها، قصد دارد با قطع درختان، کوچک کردن پیاده رو و اضافه کردن این فضا به مسیر ماشین رو زیر گذر سردار شهید محمود خادمی را عریض کند. 

وی با بیان اینکه وظیفه حفظ، حراست و نگهداری درختان در محیط شهری بر عهده شهرداری است تاکید کرد: این موضوع به صراحت در قانون مطرح شده و محیط زیست با قطع هر نوع درختی در منطقه کاشان مخالف است، چرا در شرایط عادی نیز سرانه درخت برای شهروندان پایین است.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشان خاطرنشان کرد: ضروری است برای انجام هر طرحی که منجر به قطع درختان می‌شود، نظر کارشناسان این حوزه هم اخذ شود، چرا که کاشان برای داشتن هوای سالم به این درختان نیازمند است.

پروژه های پر هزینه

در شرایطی این طرح جهت اجرا در شورای ترافیک شهرستان کاشان مطرح می‌شود تا موافقت سایر اعضا را کسب کند که همین الان شهرداری کاشان درگیر ساخت و احداث زیر گذر سردار شهید محمود خادمی است، زیرگذری که در مسیر راه اندازی سبب قطع درختان قدیمی زیادی شده است.

پروژه ایی که به اذعان تمامی اعضا شورای اسلامی شهر کاشان هزینه های زیادی برای شهرداری کاشان رقم زده و از آن به عنوان مخمصه یاد کرده اند با این حال برای افتتاح در بهمن امسال اظهار امیدواری می‌کنند.

عفت پدرام فر عضو شورای شهر کاشان در نطق خود در صحن شورا گفت: مسببان اجرای طرح زیر گذر کاشان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند که چرا با انجام چنین طرحی که هیچ نقشی در کاهش ترافیک ورودی شهرستان ندارد موافقت کردند و چنین هزینه سنگینی را به شهرداری و مردم تحمیل کردند.

همان روز های ابتدای اجرای طرح زیر گذر توسط شهرداری که با مخالفت‌های شدیدی هم توسط اعضا سابق همراه بود گفته شد یکی از مزیت‌های مهم زیرگذر رفع ترافیک خیابان‌های مجاور و معابر فرعی است، ولی آنچه برای شهروندان کاشانی عجیب است پیشنهادات مختلف  شهردار کاشان مبنی بر ساخت زیر گذر در خیابان شهید رجایی و تعریض خیابان ۲۲ بهمن با هدف کاهش ترافیک و روان شدن عبور و مرور خودرو است.

ترافیک‌هایی که به گفته پلیس راهور شهرستان کاشان ناشی از تردد خودروهای تک سرنشین، مغفول ماندن طرح هایی مانند ایجاد پارکینگ، توسعه پارک حاشیه ایی و همچنین نبود دوربین های ثبت تخلف است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در این خصوص می گوید: ترافیک‌های خیابان‌های کاشان مختص ساعت های خاصی از روز است که می توان با اجرای طرح های ارزان تری مانند طرح زوج و فرد و یا یک طرفه نمودن خیابان های شلوغ این معضل شهر کاشان را تا چند سال آینده البته به شکل کاملا موقت مرتفع کرد.

سرهنگ مهدی پاکروان معتقد است ساخت پارکینگ‌های بزرگ در مجاورت خیابان‌های شلوغ کاشان سبب می‌شود رانندگان را از پارک‌های دوبل منع کرد و از طرفی مانع انتقال ترافیک به کوچه‌ها و معابر فرعی شد.

اجرای طرح های هزینه بر بدون تاثیر بر ترافیک

حال باید از مسئولین شهرداری و شورای شهرکاشان سئوال کرد حاصل هزینه کرد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی پروژه زیر گذر کاشان چه چیزی خواهد بود؟ اگر کاهش ترافیک نتیجه ساخت و اتمام این پروژه گران‌قیمت نیست و اتمام زیر گذر تاثیر محسوسی در ترافیک نخواهد داشت، افرادی که با طرح خود باعث حیف و میل بیت المال شده اند باید جواب مردم را بدهند.

اجرای طرح های بدون برنامه و پشتوانه کارشناسی طی سال‌های اخیر در کاشان زیاد بوده است. به عنوان مثال می‌توان به هزینه کرد میلیاردی شهرداری برای ساخت پارکینگ در خیابان امیریه کاشان اشاره کرد که پس از هزینه‌های زیاد و به وجود آمدن نارضایتی‌هایی میان مردم و کسبه به دلیل سرعت بسیار پایین اجرا پس صرف زمان  و پول هنگفت از جیب مردم، تصمیم به پر شدن آن گرفته شد.

 بلوار فرش که بدون تکمیل لاین برگشت آن از طرف راوند و بدون مشورت با پلیس و نداشتن روشنایی و تابلو و علائم راهنمایی افتتاح شد و پس از مدتی نیز با دستور دادستان و به منظور جلوگیری از تصادفات منجر به جرح و فوت و در نهایت مسدود شد.

بلواری که برای راه اندازی نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. ناتمام ماندن کنارگذر کاشان که برای ممانعت از ورود خودروهای سنگین به کاشان گلنگ زنی شد و ساخت زیر گذر کاشان  از دیگر پروژه‌های پر هزینه و بدون سرانجام در کاشان هستند.

 مشابه چنین‌ پروژه‌هایی که در راستای کاهش ترافیک شهرکاشان و توسط شهرداری انجام شد فروان است؛ ولی آن گونه که هویدا است تاکنون نتوانسته حجم سنگین ترافیک شهر تاریخی کاشان را کاهش دهد که مسئولین امر در اندیشه اجرای طرح های مسکن و مشابه دیگری برای بهبود عبور و مرور در شهرستان کاشان هستند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز