خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد ؛

رشد ۱۲۰ درصدی تولید گندم در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۷۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رشد 120 درصدی تولید گندم در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا ، سید عماد شاهرخی در جلسه بررسی مسائل حوزه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: در زمینه افزایش تولید گندم نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته‌ایم و از ۱۲۳ هزار تن به ۲۷۰ هزار تن رسیده‌ایم و با بارندگی و توصیه‌های مناسب کارشناسان به کشاورزانی که داشته‌ایم، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۲۰ هزار تن امسال گندم تحویل سیلوهای غله داده شود.

وی افزود : تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم حجم گلخانه‌های استان ۷۸ هکتار بوده است، اما ظرف یک سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث شده است، که در بهمن ماه افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به کشت دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی یک کشت استراتژی و یک فرصت مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال در استان است که می‌توانیم کشت دانه‌های روغنی در استان را توسعه دهیم و در زمینه کشت دانه‌های روغنی در استان نسبت به سال گذشته چهار برابر وبیش از هشت هزار هکتار کشت دانه روغنی در استان داریم.

شاهرخی، افزود: در زمینه کشت دانه روغنی «کاملینا» در اراضی دیم در حال حاضر بیش از پنج هزار هکتار کشت کرده‌ایم و رتبه اول را در کشور داریم.

وی به توزیع کود در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت کود در بازارهای جهانی سه برابر شده اما دولت سیزدهم برای تأمین کود در لرستان ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز