خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان:

بزرگترین نیروگاه لرستان وارد مدار به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۱۵

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان گفت: بزرگترین نیروگاه لرستان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش ایلنا، محسن امیری با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی خرم آباد یکی از بزرگترین نیرو گاه‌های غرب کشوراست ، اظهار داشت: واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و با سنکرون شدن این واحد، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه لرستان به ۴۸۴ مگاوات افزایش می‌یابد.

وی افزود: با بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم آباد، ضمن افزایش راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد، از هدر رفت بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر گازوییل و ۱۸۰ میلیون متر مکعب گاز در سال با ارزش جهانی حدود ۲۰۰ میلیون یورو جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان گفت: بخش بخار این نیروگاه توسط گروه مپنا به‌عنوان سازنده و همچنین پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه، در ۱۵ کیلومتری شرق شهر خرم آباد احداث شده است و با بهره‌برداری از آن، پایداری شبکه برق غرب کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

امیری هزینه احداث این نیروگاه را بیش از ۱۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در دوران احداث بخش بخار نیروگاه، تا ۸۰۰ نفر در این پروژه مشغول بکار بودند و پس از شروع دوران بهره‌برداری، مجموع پرسنل شاغل در نیروگاه به حدود ۹۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه پیش از این دارای ۲ واحد گازی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات بوده است تصریح کرد: راه‌اندازی بخش بخار علاوه بر افزایش ظرفیت نیروگاه به ۴۸۴ مگاوات، از جنبه حفظ ثروت ملی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف افزایش بازده، ارتقای پایداری و کاهش خاموشی در غرب کشور، افزایش اشتغال در دوران ساخت و در ادامه در دوران بهره‌برداری در خرم آباد احداث شده است.

امیری افزود: علاوه بر موضوع مصرف بهینه سوخت و جلوگیری از هدررفت ثروت ملی،‌ حفظ محیط زیست، افزایش ثبات و برقراری زیرساخت اصلی توسعه صنایع در استان لرستان، و همچنین کمک به رفع محرومیت در این منطقه، در این پروژه به شکل پر رنگی مدنظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری وزارت نیرو، هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان آمادگی اجرای بلوک دوم سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد را داشته و بدین منظور محدودیتی از نظر فضا و امکانات زیرساختی در نیروگاه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز