خبرگزاری کار ایران

آزادسازی ۵۵ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۲۰

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: به منظور مدیریت سیلاب‌های زمستانه، در سال جاری بیش از ۵۵ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شده است.

به گزارش ایلنا، حسین آذرپرا بیان کرد: حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به آن‌ها موجب کاهش آسیب‌های احتمالی در هنگام وقوع سیلاب می‌شود.

وی افزود: ضروری است تا نهاد‌های متولی حوزه‌های شهری و روستایی و همچنین شهروندان، حریم و بستر مجاری آبی را رعایت کرده و ازتخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها که موجب تنگ یا مسدود شدن آبراهه‌ها می‌شود پرهیز کنند.

به گفته مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر پایش و نظارت بر رودخانه‌های استان به صورت مستمر در دستورکار این شرکت قرار دارد و اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب از طریق ساخت سازه‌های آبی و همچنین کنترل تخلفات رودخانه‌ای و آزادسازی اراضی تصرف شده بخشی از این اقدامات است.

وی تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را یکی از عوامل تشدید کننده سیلاب عنوان کرد و ادامه داد: ساخت‌و‌ساز در این محدوده‌ها باعث اشغال و انسداد بخشی از بستر رودخانه می‌شود و بخش باقی مانده از بستر توانایی عبور سیلاب را از دست داده و موجب پس زدگی آب و وقوع سیلاب می‌شود.

آذرپرا با اشاره به مساحت اراضی حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۰ مورد آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر به مساحت ۵۵ هزار مترمربع انجام شده است.

وی افزود: به منظور آبگذری بهتر و بهبود هدایت سیلاب، حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان انجام شده و نقاط حادثه خیر در مناطق شهری و روستایی نیز جهت لایروبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر یادآور شد: در سال جاری ۳ هزار و ۹۸۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر در سامانه کاداستر ثبت شده است و برای اولین بار سند مالکیت بستر در اولین بازه از رودخانه دالکی صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز