خبرگزاری کار ایران

بررسی گزارش عملکرد شهرداری تبریز به جلسه هفته بعد شورا موکول شد؛

اعتراض شورای شهر تبریز به غیبت‌های طولانی شهردار/ برگی: اگر هوشیار باز هم نیاید جلسات شورا را تعطیل خواهم کرد/ کاهش ۵۹ درصدی بارندگی طی امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۱۰

دستور جلسه امروز شورای شهر که به بررسی گزارش آمار عملکرد منابع و مصارف شهرداری تبریز در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ اختصاص داشت، به دلیل غیبت شهردار به هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در دستور جلسه اول، یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان با موضوع ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد کلانشهر تبریز بررسی و کلیات این دستور جلسه با رای اکثریت اعضا تصویب شد.

امسال با کاهش ۵۹ درصدی بارندگی مواجه هستیم

در موضوع دستور جلسه دوم امروز شورای شهر، محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، به عنوان مدیر پاسخگوی استانی در جلسه حاضر و با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب جزو ۵ شرکت به دلیل عملکرد عالی در تابستان انتخاب شد، اظهار داشت: تابستان گذشته تبریز پایدارترین شبکه سطح آب را به خود اختصاص داد و جزو سه شهر برتر کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال با کاهش ۵۹ درصدی بارندگی مواجه هستیم و ذخیره سدها و آبهای زیرزمینی کم است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ بدهد با این وضعیت ما آمادگی های لازم را داریم و در شهر آزمایشاتی انجام می دهیم.

اگر شهردار نباید جلسه شورا را تعطیل می کنم

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام رسول برگی، رئیس شورای شهر، ضمن اعتراض به غیبت  یعقوب هوشیار شهردار تبریز و اتمام حجت با او، گفت: اگر هوشیار هفته بعد  هم در جلسات شورا حضور پیدا نکند؛ جلسات شورا را تعطیل خواهم کرد، هر هفته مرخصی و جلسات دیگر نمی شود، باید شخصا در جلسات شورا حضور پیدا کنند، آقای شهردار هر هفته فردی را به عنوان رابط شورا و شهرداری انتخاب کرده که تا به امروز ایشان را ندیده ایم.

برگی تاکید کرد: در عزل و نصب ها هیچ دخالتی نمی کنم ولی باید در این رابطه نظر اعضای شورا را هم می دانست.

حمام نوبر بهسازی می شود

حجت‌الاسلام کاظم زعفرانچی لر، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز  نیز گفت: خوشبختانه حمام نوبر تحویل گرفته شد و تلاش می‌کنیم تا عید این حمام راه اندازی شود و برنامه بهسازی نیز برای این حمام داریم.

وی افزود: در رابطه با روستاهای الحاقی تبریز، آناخاتون، کجوار، الوار و... که شهرداری های مناطق مربوطه درگیر بوده و در حاشیه هستند، با توجه به اینکه 6 روستای الحاقی به شهرداری واگذار شده و 3 مورد آن ها تاکنون به شهرداری تحویل داده نشده اند که در مجموع 40 هزار هکتار مساحت و 23 هزار نفر جمعیت دارد، ارائه خدمات عمرانی، تنظیف و... متناسب با آن جمعیت و متناسب با وظایف قانونی ما نیست.

وی افزود: معتقدم باید یک مدیر امور روستاهای الحاقی وجود داشته باشد و تمام کارهای مربوط به این روستاها را احصاء کند و با آن ها ارتباط داشته باشد.

این عضو شورای شهر تبریز، گفت: در رابطه با برگزاری همایش بزرگ شمس و مولانا در قالب ملی با انجمن موسیقی و انجمن خوشنویسان تبریز و با اساتید دانشگاه ها، نهادهای نمایندگی  رهبری در دانشگاه ها نیز هماهنگی هایی به عمل آمده است.

روستایی که به تبریز ملحق شد دیگر روستای الحاقی نیست

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به اینکه موضوع محلات الحاقی تبریز از شورای سوم شروع شده است، گفت: بودجه‌های مناسبی برای محلات الحاقی در نظر گرفته شد ولی دوباره به تنظیمات کارخانه برگشت، وقتی روستایی به تبریز ملحق شد دیگر روستای الحاقی نیست و باید محلات الحاقی گفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز