خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

عدم محدویت کشت پاییزه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۳۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در کشت پاییزه محدودیتی نداریم.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: با اجرای طرح الگوی کشت از تک‌محصولی خارج می‌شویم و تنوع محصول را در پی دارد.

وی ادامه داد: با تنوع کشت محصولات همچنین از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد شد.

شاهرخی عنوان کرد: حتی اگر شرایط بارندگی نسبت به دو سال گذشته بهتر باشد خشکسالی در تابستان همچنین ادامه خواهد داشت لذا رعایت الگوی کشت ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد کشت استان براساس الگوی کشت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر منابع آبی در کشت پاییزه محدودیتی نداریم، تصریح کرد: اما در کشت بهاره با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه جهت اجرای الگوی کشت ۱۶ محصول اعلام شده است، افزود: غلات، گندم، جو، دانه‌های روغنی، نباتات صنعتی مانند چغندر و کلزا، سبزی و صیفی و گیاهان علوفه‌ای در طرح الگوی کشت لحاظ شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر الگوی کشت برنامه‌های تشویقی مانند تخفیف ۵۰ درصدی آب‌ها، تخفیف ۵۰ درصدی کودها و ... برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اجرای صحیح و اصولی طرح الگوی کشت حفظ منابع آبی، افزایش درآمد کشاورزان و بهره‌وری بیشتر در تولید را به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز