خبرگزاری کار ایران

توزیع بیش ۵ هزار تن برنج در بازار استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۴۱

رئیس جهاد کشاورزی لرستان از توزیع ۵ هزار و ۳۳ تن برنج در بازار این استان خبر داد .

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه کشت قراردادی گندم تاکنون در ۴۵ هزار هکتار از مزارع استان انجام شده است، اظهار داشت: در کشت قراردادی ۵۰ درصد از بهای کودهای فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان در ابتدا توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: لرستان پس از البرز رتبه دوم را در اجرای کشت قراردادی به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به وضعیت کالاهای اساسی استان اشاره کرد و گفت: قبل از آزاد سازی یارانه‌ها میزان ذرت وارداتی ۷ هزار تن بود، این در حالی است که پس از آزاد سازی این رقم به ۳۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

شاهرخی بیان کرد: توزیع ذرت وارداتی قبل از آزادسازی یارانه‌ها یک هزار تن بود و بعد از آزاد سازی ۳ هزار و ۲۰۰ تن توزیع شد.

وی ادامه داد:  موجودی جو وارداتی قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ تن بود که پس از آزاد سازی یارانه‌ها موجودی جو وارداتی به ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: توزیع جو وارداتی قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۲ هزار تن بوده و پس از آزاد سازی ۵ هزار و ۷۵۰ تن جو توزیع شده است.

شاهرخی با اشاره به موجودی کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها عنوان کرد: موجودی کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۳ هزار و ۴۰۰ تن و پس از آزاد سازی ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است، میزان توزیع کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۵۰۰ تن و بعد از آزاد سازی ۱۵۰۰ تن بود.

وی به موجودی انواع برنج وارداتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان برنج وارداتی موجود در استان قبل از آزادسازی یارانه‌ها ۲ هزار تن بود، اما پس از آزادسازی این رقم به ۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرد، در مجموع ۵ هزار و ۳۳ تن برنج در بازار توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: حجم روغن نباتی موجود در استان قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۱۷۷ تن و پس از آزاد سازی به ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرد، همچنین قند موجود در استان قبل از آزاد سازی ۲۲۰ تن و پس از آزاد سازی ۵۰۰ تن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز