خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

مسدود شدن ۸۰ درصد محورهای عشایری گچساران با شروع بارندگی ها/ عشایر نیازمند تانکر آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۹۱

رئیس اداره امور عشایر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن 80 درصد محورهای عشایری این شهرستان در فصل بارندگی خبرداد و اظهارداشت:سالانه در فصل بارندگی بیش از ۸۰ درصد از جاده های عشایری این شهرستان مسدود می شود که نیازمند ۴۰ میلیارد ریال برای بازگشایی این جاده ها هستم.

"علی عباس سعادت"در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، مجموع محورهای عشایری شهرستان گچساران را یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد این محورها تاکنون بازگشایی شده اند و البته در سال جاری هم ۹۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی های چند ماه گذشته مسدود شده بود هم اکنون ترمیم و بازگشایی شده است.

وی از بازگشایی محورهای ارتباطی مناطق عشایری دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی شهرستان گچساران طی سال جاری هم خبرداد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان  سکونت دارند.

عشایر گچساران نیازمند تانکر آبرسانی 

رئیس اداره امور عشایر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از ساخت پنج منبع ذخیره آب ۱۲ هزار لیتری در مناطق عشایری این شهرستان با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال هم خبرداد و یادآورشد: برای آبرسانی سیار به عشایر کوچرو این شهرستان نیازمند تانکر سیار آبرسانی هستیم.

سعادت گفت: مناطق عشایری شهرستان گچساران به ساخت ۱۵۰ منبع ذخیره آب آشامیدنی با ظرفیت هرکدام ۱۲ هزار لیتر آب نیاز دارند که اعتبار مورد نیاز برای ساخت این منابع بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

تعداد دام عشایر گچساران ۴۰۰ هزار راس دام بوده و طوایف بویراحمد علیا و سفلی، تُرک های قشقایی و دره شوری در مناطق عشایری این شهرستان سکونت دارند.

سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ، شش هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید عشایر گچساران تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز