خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد؛

آذربایجان شرقی، فرسوده ترین ناوگان های حمل و نقلی کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۹۴

رئیس اتاق تبریز گفت: استان ما از جمله فرسوده ترین ناوگان های حمل و نقلی کشور را دارد که عمر برخی کامیون ها به بالای 45 سال می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در نود و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی بر اهمیت ویژه سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: در بسیاری از کشورها همچون ترکیه به منظور رفع موانع مشاغل سرمایه گذاران یک مرکز خدمات سرمایه گذاری وجود دارد .

وی افزود: سال‌ها قبل، مرکز خدمات سرمایه گذاری در اختیار اتاق تبریز بوده و پنجره واحدی در جهت رفع نیازهای این سرمایه گذاران مستقر شده بود که توانسته بود وظیفه جذب سرمایه گذار و رفع موانع سر راه آنان را به خوبی انجام دهد که در آن دوره، جذب سرمایه خوبی نیز در استان شکل گرفت.

ژائله با اشاره به فعال شدن مرکز خدمات سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در استانهای دیگر کشور تاکید کرد: باید شاهد پیشبرد این امر در استان آذربایجان شرقی نیز باشیم.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به دستور جلسه این نشست با عنوان « بررسی مشکلات اسقاط، واردات و ترخیص کشنده ها و کامیون های سنگین» گفت: استان ما از جمله فرسوده ترین ناوگان های حمل و نقلی کشور را دارد و عمر برخی کامیون ها در آن به بالای 45 سال می رسد که باید در راستای رفع مشکلات موجود در این حوزه تلاش شود.

وی همچنین در خصوص دیگر دستور جلسه این نشست با عنوان «بررسی مراتب اعتراض واردکنندگان به رویه های اخذ 10 درصد کرایه حمل از ناوگان خارجی» نیز گفت: واردکنندگان نسبت به سختی ها و موانع واردات ناوگان حمل و نقل، معترض هستند، از طرفی اعتراض آنها نسبت به  پرداخت 10 درصد کرایه حمل که علاوه بر زیان به واردکننده، سبب وارد آمدن ضرر به مصرف کننده خواهد شد، بجا و به حق است.

همچنین عابدین خرم در این نشست اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل نه تنها آذربایجان شرقی بلکه کل کشور طی چند سال اخیر به شدت آسیب پذیر شده است؛ مسئولان موظف هستند برای حل این مشکل ملی تمام تلاش خود را بکار گیرند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در راستای حل این مشکلات اقداماتی انجام داده اند.

وی ادامه داد: عوارض و تعرفه های سنگین واردات کامیون و دیگر وسائط حمل و نقل - شرکت ها، رانندگان و مجموعه هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند- تحمیل می شود شاید بیش تر از قیمت یک کامیون نو باشد.

عابدین خرم گفت: باید پیشنهاد روشنی ارائه شود تا با مجموعه وزارت راه و شهرسازی رایزنی کنیم این مبلغ به نفع راننده و شرکت تمام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اعتراض صادرکنندگان به تحمیل تعهدات ارزی محصولات با منشا مواد اولیه وارداتی صنایع منطقه آزاد ارس به دلیل عدم هماهنگی بانک مرکزی و مناطق آزاد، پیشنهاد داد: کمیته ای متشکل از اداره کل گمرکات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مجموعه های فعال در حوزه حمل و نقل تشکیل شود تا با هم اندیشی یکدیگر پیشنهاد معقول، واقع گرا و عملی در راستای رفع مشکلات مربوط به این حوزه ارائه شود؛ امیدوارم آذربایجان شرقی در این موضوع به دلیل پیشرو بودن در حوزه حمل و نقل و ترانزیت نسبت به سایر استان ها پیشگام باشد.

  نود و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با دستورجلسات «بررسی مشکلات اسقاط، واردات و ترخیص کشنده‌ها و کامیون‌های سنگین»، «بررسی مراتب اعتراض صادرکنندگان به تحمیل تعهدات ارزی محصولات با منشاء مواد اولیه وارداتی (خارجی) صنایع مستقر در منطقه ازاد ارس به دلیل عدم هماهنگی بانک مرکزی و مناطق آزاد» و « بررسی مراتب اعتراض واردکنندگان به رویه های اخذ 10 درصد کرایه حمل از ناوگان خارجی موضوع تبصره 2 ماده واحده قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی» برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز