خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی معلولین انجام گرفت؛

افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۸۵

۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور مدیران ارشد استانی و شهری افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایلنا، شهردار منطقه 4 شیراز گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به طراحی و احداث فضاهایی همچون بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال انجام و افتتاح شد.

اسد زاده همچنین افزود: با توجه به اینکه منطقه چهار حوزه آبریز مناطق یک و شش است که در این راستا اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در دستور کار است که در سه بلوار استقلال، ایمان جنوبی و قدمگاه شرقی بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۶ میلیارد ریال کلنگ زنی شد. کلنگ زنی اجرای زمین والیبال ساحلی در محل باغ جنت بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مورداشاره شهردار منطقه چهار بود.

 افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز

سیده مریم حسینی عضو و ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری نیز گفت: در تمام پروژه و طرح‌هایی که اعلام شد در این منطقه اجراشده مدتی بود که به‌شدت گره افتاده و پیش نمی‌رفت اما خوشبختانه با آمدن شهردار گره‌ها در حال باز شدن و کارها در حال انجام است.

او افزود: روز پنج‌شنبه هفته گذشته شهردار شیراز در مراسم کلنگ زنی پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعلام کرد که به‌زودی شاهد انقلاب محرومیت‌زدایی در شهر هستیم که اجرای این مهم سرلوحه کار من هم شد.

غلامرضا غلامی معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز هم در مراسم کلنگ زنی دو ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: هزینه اجرای این ایستگاه‌ها حدود 15 میلیارد تومان و در کنار آن پنج ایستگاه دیگر هم در آینده کلنگ زنی می‌شود و ایستگاه آتش‌نشانی شماره 6 نیز توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهره‌برداری رسید.

او افزود: امروز شهرداری در حوزه آتش‌نشانی با تدوین طرح جامع اطفا حریق تنها شهر برنامه محور در این حوزه است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر استاندارد جهانی رسیدن خودروهای آتش‌نشانی در حوادث ۷ دقیقه بوده و این در حالی است که آتش‌نشان‌های شیرازی رکورد زده و به‌طور میانگین در مدت‌زمان پنج دقیقه و پنج ثانیه درصحنه حضور می‌یابند که با افتتاح ایستگاه‌های جدید این زمان کمتر هم می‌شود.

غلامی گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ شیر هیدرانت در نقاط مختلف شهر اجراشده است و با این اقدامات شهروندان می‌توانند اطمینان داشته باشند که در شهری ایمن زندگی می‌کنند.

 افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز

شهردار منطقه 7 شیراز در این آیین گفت: پروژه‌های متنوعی در سطح منطقه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها چهره منطقه متحول خواهد شد.

قاسم اکبری با تشریح برخی از این طرح‌های عمرانی افزود: در محورهای سهل‌آباد، دست خضر، وزیرآباد و سایر مناطق پروژه‌های لوله‌گذاری به طول 4 کیلومتر در جریان است و به‌موازات آن پروژه‌های زیرسازی و آسفالت معابر در بیشتر محلات در دست اجرا است که تعداد زیادی از آن‌ها تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

او در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در حوزه ایمن‌سازی و ارزش‌افزوده به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: آرام‌سازی ترافیکی در مبادی ورودی شهر، ساخت مجموعه‌های تجاری محلی سهل‌آباد، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بوستان محله‌ای شهید شیرودی، عملیات بهسازی و توسعه فضای سبز به وسعت هفت هزار مترمربع در بلوار فرصت شیرازی و بلوار سادات در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه 7 شیراز ظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از این پروژه‌های چهره منطقه هفت‌ تا حدود زیادی متحول شده و شاهد کمرنگی محرومیت در این منطقه باشیم.

شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه 11 شیراز در آیین کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی، درباره 11 پروژه سطح منطقه گفت: پروژه‌های سطح منطقه باهدف ارتقای فضاهای شهری و فضای سبز در دستور کار اجرایی قرار دارد.

او با اشاره به تکمیل پروژه بوستان محله‌ای ایثار در سطح منطقه افزود: این بوستان با بیش از ۳, هزار مترمربع فضای سبز، اختصاص مبلمان شهری و تجهیز روشنایی جز و بوستان‌های شاخص در سطح منطقه است.

 افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز

شهردار منطقه 11 شیراز با اشاره به بوستان محله‌ای مهتاب به‌عنوان پروژه دیگر منطقه 11 گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از رویکردهایی است که در احداث این پارک دنبال شده است

سبزیان فرد به بوستان محله‌ای آفتاب به‌عنوان دیگر پروژه منطقه پرداخت و گفت: این بوستان فضای سبز و فضای تفریحی را افزایش می‌دهد.

او همچنین گفت: پروژه پیاده‌روسازی بولوار جانبازان باهدف افزایش ایمنی عابرین پیاده در دستور کار است.

اجرای دیوارگذری فاز یک و دو رودخانه خشک، تأمین روشنایی مسیر زیپلاین به پل معلق بوستان سایه و کلنگ زنی سالن مطالعه جزو پروژه‌های یازده‌گانه منطقه 11 بود که سبزیان فرد به آن‌ها پرداخت.

شهردار منطقه 11 شیراز با اشاره به اینکه تمام تلاش منطقه 11 این است که تمام پروژه‌های فعلی ازجمله لوله‌گذاری ۱۷۰۰ متری بولوار رسول اعظم(ص)، باغ مهربانو و بوستان شهدای حج تا پایان سال عملیات اجرایی آن‌ها تمام و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز