خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد

راه اندازی نهضت مناسب سازی معابر ویژه معلولان/ افتتاح بوستان پرستو در منطقه چهار شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۷۰

رئیس شورای شهر شیراز گفت: تلاش داریم تا در پایان فعالیت شورای ششم جشن نهضت مناسب سازی معابر را برای جامعه معلولان بگیرم و این روز برای شهر شیراز دور نیست.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری بیان کرد: تلاش می شود در عمر شورای ششم با حرکت جهادی شهرداری شیراز شاهد بهره برداری از سه فرهنگسرای ویژه توانخواهان در مناطق مختلف شهر شیراز باشیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش افرادی که در راستای راه اندازی این فرهنگسرا و تجهیز آن در مدت کوتاه مدت  اقدام جهادی انجام دادند، خاطرنشان کرد: لازم است اقدام جهادی برای تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا طی چند هفته صورت پذیرد.

طاهری با اشاره به انجام کارهای سخت با روحیه جهادی گفت: این روحیه نشان می دهد در مجموعه مدیریت شهری اراده برای خدمت رسانی مدنظر قرار است و شاهد اقدامات برای شهروندان هستیم.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند، ابراز کرد: مدیریت یک جامعه به این معنا است که تمام بخش ها را مدنظر قرار دهیم و برای خدمات رسانی به آنها برنامه ریزی و اقدام جهادی داشته باشیم.

طاهری با اشاره به مصوبه آیین نامه مناسب سازی  معابر و ایجاد دبیرخانه ثابت برای مناسب سازی تمام معابر شهری توسط شورای شهر شیراز گفت: برنامه ریزی برای شهر وسیع شیراز باید با طی کردن مسیر از طریق این آیین نامه باشد تا به نتیجه مطلوب برسد.

راه اندازی نهضت مناسب سازی معابر ویژه معلولان/  افتتاح بوستان پرستو در منطقه چهار شهرداری

افزایش سرانه فضای سبز شهری در منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ نیز گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به طراحی فضاهای سبز شهری کردیم که بوستان پرستو یکی از این فضاها است.

حسام الدین اسدزاده  با اشاره به ویژگی های پروژه بوستان پرستو بیان کرد: این پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان شامل پیاده راه، مسیر دوچزخه سواری، آب نما، وسایل بازی کودکان، مبلمان شهری و نورپردازی است.

وی با اشاره به اینکه فضاهای دیگری نیز در ارتباط با افزایش سرانه فضای سبز در منطقه در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: سعی شده است از این جهت منطقه ۴  نیز جز مناطقی با سرانه فضای بالا باشد.

شهردار منطقه ۴ به عملیات لوله گذاری برای دفع آب های سطحی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان اشاره و افزود: این موارد در راستای حل مشکل آبگرفتگی پل ها و معابر انجام می شود.

اسدزاده افزود: باغ جنت به عنوان محل تجمع شهری  در شیراز مشخص شده است که هم اکنون عملیات احداث ۲ زمین والیبال ساحلی آغاز شده است.

به گفته اسدزاده اعتبار این پروژه نیز ۲۰ میلیارد ریال  است که در مجموع شاهد افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و فراغتی در منطقه خواهیم بود.

راه اندازی نهضت مناسب سازی معابر ویژه معلولان/  افتتاح بوستان پرستو در منطقه چهار شهرداری

تهیه طرح جامع گردشگری طبیعی در سطح منطقه چهار

عضو و ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری در حاشیه افتتاح بوستان پرستو منطقه چهار شهرداری گفت: امید است بهره برداری از این بوستان مسیر را برای گشایش های اقدامات بزرگ فراهم کند.

مصطفی کیانی رحیمی با بیان اینکه منطقه چهار عموما در بحث خدمات رسانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: امید است با رویکرد مثبت شورای انقلابی و مدیریت جهادی شهردار شیراز شاهد تحول و اقدامات ویژه در محدوده و منطقه چهار شهرداری شیراز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه چهار یکی از بزرگترین مناطق یازده گانه شهرداری از نظر وسعت و سرانه جمعیت است لذا می طلبد خدمات ارائه شده توسط شهرداری در سطح این منطقه متناسب با سرانه جمعیتی و رفع محرومیت باشد.

کیانی رحیمی افزود: ایجاد فضای گردشگری، خدماتی و‌رفاهی باید در بستر ارایه خدمات در سطح منطقه فراهم و صورت بگیرد.

ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری شیراز با بیان اینکه با قدامات صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری منطقه،  بیشترین فضای سبز شهری در محدوده منطقه چهار اجرا و نگهداری شده است، یادآور شد: این فضا  پتانسیل فراوانی را برای صنعت گردشگری طبیعی و خدمات رسانی به زائران سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) فراهم کرده است.

کیانی رحیمی با اشاره به ضرورت تهیه طرح جامع گردشگری طبیعی در سطح منطقه چهار گفت: با توجه به سرانه فضای سبز و گردشگری طبیعی منطقه باید در بستر یک اقدام هماهنگ و علمی جلو برویم و در قالب طرح جامع گردشگری پیوستگی معنا داری بین فضاهای سبز و گردشگری که در سطح منطقه احداث شده یا در حال اجرا است و بعضا مورد بی توجهی قرار گرفته است، ایجاد شود.

ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری شیراز بیان کرد: از محل پیوستگی طرح جامع گردشگری طبیعی در سطح منطقه می توان به زائران حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که از این مسیر به این کلان شهر وارد می شوند خدمات رسانی  متناسب با شهر شیراز، ارایه دهیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز