خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای قالیبافان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۸۷

سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای حمایت از قالیبافان استان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره بانکی به قالیبافان اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، اسد فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال وام کم بهره بانکی به قالیبافان استان گفت:قالیبافان بر اساس اولویت ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی شداند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات در حوزه قالیبافی به ۲ روش انجام می شود یک بخش از تسهیلات مستقیم به بافندگان فرش دستبافت که در قالب مشاغل خانگی انجام می شود و بخشی هم در قالب پشتیبان برای افرادی که با ایجاد کارگاه های تولید فرش دستباف بصورت متمرکز اقدام به اشتغالزایی می کنند پرداخت می شود.

فرهمند تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی بصورت یکپارچه و کشوری در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرد و از طریق این وزارتخانه به استانها تخصیص پیدا می کند.

سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: بخش دیگر حمایت از قالیبافان فراهم شدن امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی و بیمه صندوق تامین اجتماعی کشاورزی عشایری و روستایی است.

فرهمند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان غربی مشغول به قالیبافی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزی عشایری و روستایی هستند.

وی تاکید کرد: در آذربایجان غربی علاوه بر قالیبافان خانگی ۲۳۴ کارگاه قالیبافی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز مشغول به فعالیت هستند که حاصل دسترنج آنها تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع انواع فرش دست بافت در نقشه های مختلف است.

فرهمند در خصوص بازار فروش فرش دست بافت استان عنوان کرد: تولیدات استان علاوه بر فروش در بازار داخلی توسط تجار و صادرکنندگان استان به بازارهای مختلف جهانی نیز صادر می شود.

سرپرست معاونت امور بازرگانی صمت آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه فرش دستبافت استان گفت: عمده مشکلات حوزه فرش دستبافت استان و قالیبافان، پائین بودن ظرفیت پذیرش تامین اجتماعی و بالا رفتن قیمت مواد اولیه که بیشتر بافندگان را با مشکلات مالی مواجه ساخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز