خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

دپوی برنج در شالیکوبی‌های استان های شمالی/کاهش نرخ برنج توسط جهادکشاورزی خیانت به کشاورزان است!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۵۴

مدیر عامل اتحادیه شالیکوبی‌داران بابل در استان مازندران گفت: اکنون برنج در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در شالیکوبی‌ها دپو شده و رغبتی برای فروش برای تولیدکننده وجود ندارد.

حسن قربان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنای مازندران اظهار کرد: نارضایتی زنجیره‌های تولید تا مصرف برنج موجب شده است که تولیدکنندگان راًی به فروش برنج ندهند و اکنون هم شالی و برنج در شالیکوبی‌ها مانده و رغبتی برای فروش این محصول وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به هزینه بالا در کاشت، داشت و برداشت برنج، باید قیمت به صرفه به تولیدکننده ارائه شود و اینکه فقط بخواهیم اعلام کنیم برنج ارزان شد و جو روانی ایجاد کنیم، تولیدکننده و مصرف کننده هر دو ضرر خواهند کرد.

مدیر عامل اتحادیه شالیکوبی داران بابل با اعلام اینکه وضعیت بازار برنج استان‌های مازندران، گیلان و گلستان مقرون به صرفه نیست، خاطر نشان کرد: برنج در شالیکوبی‌های استان‌های شمالی دپو شده و وزارت کشاورزی می‌خواهد نرخ برنج را به کمترین قیمت تنزل  و کاهش دهد که این خیانت به کشاورزان است.

وی افزود: از همه دست اندرکاران امر، شخص رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی انتظار می‌رود که فکری به حال کشاورزان شمال کشور کرده و آنها را از این نابسامانی نجات بدهند که در غیر این صورت، سال آینده کشاورزان رغبتی برای کشت برنج نخواهند داشت.

مدیر عامل اتحادیه شالیکوبی داران بابل با اشاره به برنامه دولت برای کشت قراردادی برنج خاطرنشان کرد: خرید قراردادی برنج تنها یک تبلیغات برای وزارتخانه بود و کاری انجام نشد و تنها شرایط را از آنچه که بود بدتر کردند.

قربان زاده با تاکید بر راه اندازی مرکز خرید برنج در مازندران و استان‌های شمالی گفت: دو راهکار برای حل مسئله و کاهش تنش در بازار برنج وجود دارد. ابتدا اینکه دولت راه صادرات برنج را باز کند و یا اینکه بازار برنج را رها کرده و به تولیدکننده و مصرف کننده واگذار کند تا با ایجاد قیمت به صرفه برای برون رفت از مشکلات چاره جویی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز