خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد:

هوشمند سازی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و آرای صادره راهکار کاهش تخلفات ساختمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۲۸

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد با بیان اینکه کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیر کاهش تخلفات ساخت و ساز در مناطق است گفت: هوشمند سازی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و آرای صادره راهکار کاهش تخلفات ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدمهدی نیکو نژاد در پنجاه و ششمین جلسه این کمیسیون گفت: طبق روال در نظر گرفته شده در شش ماهه دوم سال بصورت هفتگی از مدیران میانی شهرداری برای ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام گرفته خود  در سال جاری دعوت به عمل می آید که در این جلسه مدیر نظارت بر ساخت و ساز های شهرداری حضور پیدا کرد تا توضیحات خود را در خصوص تخلفات ساختمانی و همچنین شیوه نظارت بر ساخت و ساز های شهر یزد ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی ساختمان سازی در سطح شهر و همچنین پرهزینه بودن رصد تخلفات ساختمانی به صورت سنتی و فیزیکی، نیاز به بررسی و کنترل هوشمند ساخت و سازها بصورت هوایی و با استفاده از پهپاد می باشد که در این روش با کمترین هزینه و پایین ترین درصد خطا و البته بیشترین کیفیت، کلیه ساخت و سازها به صورت هوشمند رصد گردد که اگر بتوان این رصد را بصورت ماهیانه انجام داد  می تواند به همکاران حوزه شهرسازی در شناسایی و گزارش تخلفات ساختمانی کمک مؤثری کند.

وی از توجه ویژه به دو رویکرد مهم هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی جهت کاهش پرونده‌های ارسالی به کمیسیون های ماده ۱۰۰ در سال جاری خبر داد و افزود: در کمیسیون نظارت این موضوع بصورت ویژه پیگیری خواهد شد و شهرداری باید با سرعت بیشتری به سوی هوشمندسازی فرایند های مربوط به کمیسیون های ماده ۱۰۰ و همچنین هوشمند سازی آراء صادره از  کمیسیون ماده ۱۰۰ حرکت کند.

نیکونژاد با اشاره به اینکه هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی از جمله اهداف مورد نظر شهرداریست ادامه داد: با به‌کارگیری تجهیزات نوین سخت افزاری و نرم افزاری و دسترسی به سامانه‌های شهرسازی و نقشه‌های هوایی در هنگام انجام مأموریت‌ها و همچنین نظارت تصویری و مانیتورینگ تخلفات ساختمانی، شهرداری می تواند با سرعت بیشتر به سمت هوشمند سازی حرکت کنند که در نتیجه باعث شفاف شدن آراء کمیسیون ماده100 خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد ادامه داد: همچنین باید اطلاع رسانی شود که در رای های صادره کمیسیون ماده صد، چه اقداماتی در ساخت و ساز یک ملک، تخلف محسوب می گردد و موجب صدور رای تخریب یا جریمه ساختمان می شود تا ضمن آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان، اقدامات موثر و پیشگیرانه ای  را برای کاهش تخلفات ساختمانی در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی با برنامه ریزی دقیق و مناسب سعی خواهیم کرد رویه کاهش تخلفات ساختمانی را با کمترین چالش دنبال کنیم و این مستلزم این است که معاونت معماری و شهرسازی آمار دقیقی از خروجی کمیسیون های ماده ۱۰۰ از جمله آمار تعداد رأی های صادره، تعداد پرونده های رأی تخریب و همچنین با دسته بندی نوع تخلفات، مشخص شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان داشت: باید مشخص شود بیشترین تخلفی که مردم در ساخت و ساز انجام می دهند و بعد منجر به تحمل هزینه های گزاف و جریمه می گردد چیست و یا مشخص شود کدام تخلف ساختمانی بیشترین فراوانی را در بین سایر تخلفات دارد و به کمیسیون اعلام تا بتوانیم ضمن آموزش و اطلاع رسانی لازم، هوشمندسازی فرآیند کنترل و نظارت بر ساخت و ساز ها را با سرعت بیشتری در شهرداری پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز