خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

بلاتکلیفی ۸ ساله احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۷۹۴

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از بلاتکلیفی احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار پس از ٨ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رشتی باف در این باره گفت: احداث کشتارگاه در برخی شهرستان‌ها، توجیه اقتصادی ندارد؛ از این رو، در سرخس، قوچان و سبزوار با وجود صدور مجوز احداث کشتارگاه، هنوز اقدامی برای ساخت انجام نشده است.

وی افزود: کشتارگاه‌های صنعتی دام فعال در استان، شامل کشتارگاه‌های مشهد، کوهان در جاده کلات، نیشابور، فریمان، تربت جام و درگز هستند. کشتارگاه تربت حیدریه نیز، تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

کشتارگاه‌های سنتی، به اندازه نیاز هر شهرستان کشتار می‌کنند اما اجازه ندارند کشتارشان را، به دیگر شهرستان‌ها بفرستند. شهرداری، موظف است مکانی را برای کشتارگاه، در نظر بگیرد.

رشتی باف همچنین عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی سبزوار، مجوز گرفته اما ۸ سال گذشته و راه اندازی نشده است. با حضور فرماندار ویژه سبزوار در کمیته ساماندهی، بررسی انجام شد تا فرصتی برای ارائه طرح، به متقاضی داده شود و پس از آن، به فرد دیگری داده می شود.

افزایش قیمت تجهیزات، کاهش سرانه مصرف گوشت و کاهش کشتار دام، از دلایل تمایل نداشتن به سرمایه گذاری در احداث کشتارگاه های صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز