خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

کاهش ۱۷ درصدی پرونده تخلفات ساختمانی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲۴۷

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد از کاهش ۱۷.۵ درصدی آمار پرونده تخلفات ساختمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید ضمیری گفت: باید بستر پاسخگویی حداکثری را برای سازندگان فراهم آوریم تا شاهد کمترین رغبت برای تخلف ساختمانی باشیم.

وی افزود: یکی از رویکرد‌های شاخص شورای ششم مشهد در حوزه شهرسازی، کاهش تخلفات ساختمانی و آمار ورودی پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ است و از جمله راهکار‌ها و ابزار‌ها برای تحقق این مهم، پاسخگویی شهرداری به نیاز‌های شهروندان است، لذا باید بستر پاسخگویی حداکثری را برای سازندگان فراهم آوریم تا شاهد کمترین رغبت برای تخلف ساختمانی باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: گام اصلی در این خصوص، طرح‌های تفصیلی است که اقدام ارزشمندی در این خصوص در دوره ششم با همت شهرداری، اداره کل راه وشهرسازی و استانداری خراسان رضوی شکل گرفت و این طرح‌ها با رویکرد پاسخگویی حداکثری به تصویب رسید. امیدواریم معاونت شهرسازی شهرداری مشهد هرچه زودتر زمینه ابلاغ این طرح‌ها را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری، اراضی قولنامه‌ای است، تصریح کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد، اداره کل اوقاف و آستان قدس رضوی برای سنددار کردن اراضی قولنامه‌ای و تعریف بسته‌های تشویقی در این خصوص تعریف شده است، اما تاکنون خروجی مطلوبی نداشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تاکید کرد: سازمان بازآفرینی شهرداری باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و به سمت اجرای تفاهم‌نامه و سنددار شدن اراضی حاشیه شهر برود.

ضمیری اظهار کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما، سنددار شدن اراضی دولتی است که بیشتر در منطقه ۹ شهرداری قرار دارد و آئین‌نامه این موضوع دو ماه گذشته از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد و آماده اجرا است.

وی افزود: از اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی به عنوان مجری این طرح تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر این آئین‌نامه را اجرا کند و شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز از هیچ کمکی در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با تقدیر از عملکرد حوزه نظارت بر ساخت‌وسازها، ادامه داد: کاهش ۱۷.۵ درصدی ورودی پرونده‌های تخلفات ساختمانی طی یکسال گذشته نشان از عملکرد مثبت این حوزه دارد که قدردان آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز