خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

۲۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد نابارور هستند/ از هر ۱۰۰ زوج ۲۰ نفر ناباروراند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۳۳

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی از آمارهای تاسفبار ناباروری در این استان، اظهارداشت: از هر ۱۰۰ زوج در این استان ۲۰ نفر نابارور هستند که این آمار برای استانی با جمعیت ۷۱۳ هزار نفر، آمار بالایی است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد مَلک‌زاده در ششمین کُمیته خانواده و جوانی جمعیت که با اظهار تاسف از آخرین آمارهای ناباروری در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: مُتاسفانه از مجموع جمعیت استان، ۲۰ درصد جمعیت نابارور بوده که به رغم برگزاری جلسات متعدد، آمار فرزندآوری در استان مَطلوب نیست.

وی گفت: آمار نگران کننده‌ای از زاد و وَلد در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بطور نمونه، در یکی از روستاهای این استان که هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۲۴ نفر نازا هستند و البته نگران کننده‌تر از این آمار، آمارِ تولد در این روستا بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اظهار تاسف از آمار زاد و وَلد در این روستا، یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون در این روستا فقط پنج نوزاد به دنیا آمده است.

مَلک زاده با بیان اینکه موضوع خانواده و جوانی جمعیت، اولویت اول کشور است، ادامه داد: آمار فرزندآوری در استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و باید بررسی کنیم که سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده یا خیر؟

وی، آمار نگران کننده دیگری هم در این نشست علمی ارائه  و تصریح کرد:  آمار زنان نابارور ثبت شده در سامانه سیب استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالجاری، ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر بوده و این در حالیست که آمار نازایی در مردان ارائه نشده و زنان نازای دیگری هم هستند که هنوز مراجعه نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز