خبرگزاری کار ایران

بازرس کل قضایی استان:

عملکرد شهرداری‌های قزوین زیر ذره بین بازرسی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۰۳

بازرس‌کل قضایی استان قزوین گفت: تمامی شهرداری‌های استان باید به وظیفه مهم نظارتی خود در حوزه تخلفات ساختمانی عمل کنند چون سازمان بازرسی استان، این موضوع را به طور جدی رصد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سعید اقبالی در این باره اظهار کرد: شهرداری‌های استان قزوین باید نظارت جدی‌تری بر تخلفات ساختمانی داشته باشند و از بروز آن‌ها در این حوزه پیشگیری کنند.

بازرس کل قضایی استان قزوین اضافه کرد: به دلیل غیرفعال بودن پلیس ساختمان در اکثر شهرداری‌های استان باید نظارت بر این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها همچنین وظیفه نظارتی دارند تا با استفاده از پلیس ساختمان و عوامل دیگر از بروز تخلفات ساختمانی در ابتدای کار پیشگیری کنند ولی متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند.

اقبالی با اشاره به اینکه براثر ضعف اینگونه نظارت‌ها، برخی ساختمان‌ها با تخلفات عدیده ساخته می‌شوند، گفت: در مرحله بعد از تخلف، اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ ناچار به صدور حکم تخریب (در اکثر موارد بخشی از ساختمان) هستند، ولی شهرداری‌ها اعلام می‌کنند امکان اجرای رای تخریب بخشی از ساختمان وجود ندارد.

این مقام نظارتی استان تصریح کرد: تخلفات ساختمانی اگر از ابتدا شناسایی شود و پلیس ساختمان نیز فعال باشد، اجازه تکمیل شدن ساختمان دارای تخلف داده نمی‌شود و در نتیجه مشکلات متعددی برای مالک، مردم و خود شهرداری‌ها در اجرای احکام به وجود نمی‌آید.

اقبالی یادآورشد: مدیران شهرداری‌های استان در صورتی‌که به این وظیفه خود عمل نکنند مرتکب ترک فعل شده و باید پاسخگو باشند و با متخلفان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز