خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس مطرح کرد؛

۸۰ درصد کل بازداشتی‌های حوادث اخیر در استان آزاد شده‌اند/ ۲۰ میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی و خدمات شهری فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۹۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ۸۰ درصد کل بازداشتی‌های حوادث اخیر در استان آزاد شده اند، گفت: در بازدیدی که از زندان داشته‌ایم ۴ دانش آموز که بالای ۱۵ سال داشتند بازداشت موقت بودند که با وساطت آموزش و پرورش آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل محبی‌پور در نشست خبری امروز 2 آذرماه با بیان اینکه در جریان حوادث اخیر در فارس 30 تبعه خارجی دستگیر شده است، افزود: مدل سخت‌گیری بیشتر شده است و بنا نیست کسانی که میهمان ما هستند در دعوای داخلی کشور دخالت کند و برخوردها برای این افراد هم سخت خواهد بود.

 وی افزود: هر مهاجری که در استان فارس در اغتشاشات دستگیر شود از تمام خدمات دولتی محروم می‌شود و از کشور اخراج خواهد شد.

محبی پور با اشاره به اینکه حد و مرز اغتشاش و اعتراض چیست، اضافه کرد: اغتشاش از بین بردن نظم و امینت تا آسیی زدن به اماکن و افراد است و در کشور هنوز مرحله اغتشاشات به شورش و جنگ شهری نرسیده‌ایم و مردم خط خود را جدا کردند.

وی با بیان اینکه در اتفاقاتی که از محیط‌های آموزشی به ویژه کتابخانه خوارزمی روی داد، ناراحت هستیم و پیگیری می‌کنیم که دوباره روی ندهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه آماری از دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر نداریم، بیان کرد: اینکه گفته می شود دانشجویان یا هر شخص دیگری به جز موارد امنیتی در صورت بازداشت ممنوع خروج خواهد شد، درست نیست.

تشریح حادثه محله کشن

وی گفت: در حوادث اخیر دانشجوی از دست رفته به نام «امید مویدی» در حال تردد از خیابان بوده که مورد اصابت گلوله معترضین قرار گرفته و جان خود را از دست داده است که طبق قانون به او شهید می گوییم.

محبی پور ادامه داد: در واقعه کشن نیز یک نفر  به نام «حسین شیرازی پور» از ناحیه دست و سر مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای چهارپاره قرار گرفته بود که بعد از انتقال به بیمارستان فوت شده است؛ در این واقعه  دو نفر از سوی دستگاه اطلاعاتی دستگیر شده‌اند که از پشت بام خانه‌های اطراف اقدام یه تیراندازی با اسلحه ساچمه‌ای می‌کردند و این اسلحه ها هرگز در اختیار نیرو‌های مسلح نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام ۲۰ نفر در استان فارس شهید شدند که ۱۳ شهید در حرم مطهر به شهادت رسیدند و هفت شهید امنیت که پنج نفر از آنان در شهر شیراز و ۲ نفر در شهرستان بیرم لارستان به بوده‌اند.

کل پرونده حادثه شاهچراغ در وزارت اطلاعات است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس با اشاره به اینکه در پرونده حادثه تروریستی  شاهچراغ(ع) سر شبکه اصلی و طراحی در مرکز و تهران بوده است، گفت: کل پرونده در وزارت اطلاعات است و اگر قرار بر تنبیه و اجرای حکم باشد در همین شیراز خواهد بود.

محبی پور افزود: مجروحین شاهچراغ در حال حاضر ۵ نفر بستری هستند و یک نفر در مراقبت‌های ویژه بستری است و مقرر شد هزینه‌های بیمارستانی هم از این افراد نگیرد و دولت هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، بیان کرد: اصحاب رسانه در انعکاس و اطلاع‌رسانی جزئیات حادثه به عموم مردم بسیار خوب عمل کردند.

۲۰ میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی و خدمات شهری فارس

محبی‌پور با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای مراکز دولتی و خدمات شهری در فارس بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است و این تنها یک خسارت مستقیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس یادآور شد: ۳۷ سرویس جاسوسی بیگانه در دو ماهه گذشته در کشور ایران و جریانات اغتشاش فعالیت داشتند و عمده مردم خط خود را از اغتشاشات جدا کردند.

وی افزود: ۲ ماه است تمام سفر‌های گردشگری به فارس لغو شده و این خسارت به هتل، صنایع دستی و بخش‌های گردشگری وارد شده است و جبران خسارت‌ها باید خودمان هزینه کنیم و یا از پول فروش نفت، مالیات و یا از طریق مردم هزینه شود این هزینه‌هایی است که می‌توانست برای توسعه کشور استفاده شود.

مدیرانی که پاسخگوی رسانه نیستند را با رسانه رودر رو می کنیم

معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه مدیران پاسخ دادن به سئوالات و رفع ابهامات است و هیچ مسئولی حق دروغ گفتن ندارد، تصریح کرد: دستگاه های غیر پاسخگو و شورای اطلاع رسانی ایجاد خواهد شد و آمادگی را داریم که مدیرانی را که حاضر نیستند پای رسانه بشینند در آن اداره وارد شویم و مدیر را با رسانه رودر رو کنیم.

وی با بیان اینکه طی چند هفته اخیر درگیر بزرگترین جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی در سطح کشور و استان بودیم که در این بین رسانه‌ها ثابت کردند که در حوزه امنیتی بعنوان افرادی که در جبه فراگیر دشمن عمل کنند صف آرایی کنیم.

به امنیت روانی فارس در اتفاقات اخیر نمره 14 می دهم

مجی پور با اینکه  امنیت فارس به دو مقطع تفکیک می‌شود، گفت: تا پیش از اغتشاشات جز اولین استان‌هایی بودیم اما در حوادث اخیر امینت روانی آسیبی دید و ترمیم شد؛ در کل امنیت واقعی ۱۷ و امنیت روانی ناشی از اتفاقات رقم خورده ۱۴ است اما شرایط رو به بهبود است و در استان و کل کشور به‌جز چند استان که درگیر مسائل قومی شده‌اند مابقی کشور شرایط خوبی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هیجان همیشه منفی نیست و هیجان مثبت هم داریم، اظهارداشت: باید بین این دو تفکیک قائل شد و مواظب نسلی که در مسیر هیجان است باشیم کنترل هیجان باید در نظام آموزشی و نظام تربیتی خانواده ایجاد شود.

در کشورهای خارجی هم لباس شخصی وجود دارد

وی با بیان اینکه در موضوعات شهری در کشورهای خارجی نیز ماموران لباس شخصی حضور دارند، گفت: لباس شخصی‌ها لیدرها را شناسایی می‌کنند و هر مامور لباس شخصی مکلف به معرفی خود است و اگر شخصی پرسید باید پاسخ دهد.

محبی پور ادامه داد: بعد از سال‌ها و مدت‌ها اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد از ابتدای سال ۱۴۰۱ ظرفیت ها و مبانی را بررسی کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، افزود: برای اولین گام باغ جنت تعیین شده است و تشکل‌ها می‌توانند به فرمانداری شرایط مراجعه و درخواست بدهند و در زمانی کوتاه مجوز برگزاری تجمع را خواهیم داد و هر صنف و گروهی که درخواست تجمع دارد مدیر مربوطه حاضر شود و پاسخ دهد.

دشمن به دنبال بهانه بود

محبی پور با یادآوری این مطلب که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ با اراده دولت برای چند امر یکسری وقایع در کشور روی داد و اولین مورد تغییر و تحول در نظام اقتصادی کشور بود، تا همه مردم از مسائل اقتصادی منتفع شوند و نظام ارز ترجیحی را اصلاح کرد، گفت: در سال ۹۸ افزایش قیمت بنزین را شاهد بودیم که مسئولین قصد ضربه به مردم را نداشتند، ولی به خاطر اینکه بدون اقناع اذهان مردم انجام شد و به صورت نارضایتی و ناآرامی و با تهییج برخی افراد به اغتشاش تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه، اما در حوزه اقتصادی به خاطر اقناع اذهان توانست موضوع به شکل مناسب پیش برود، افزود: دشمن به دنبال بهانه‌ای بود که اقداماتی را انجام دهد که با فوت یک خانم در کشور اغتشاش و ناآرامی ایجاد کرد.

محبی پور با یادآوری این مطلب که خانواده‌ها فضای هیجانی نسل جوان را کنترل کنند، اضافه کرد: حیف است بخشی از سرمایه‌های انسانی ما به دلیل اقدامات مجرمانه گرفتار پرونده‌های قضایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز