خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

معضلی به نام سد معبر وانت بارها در بزرگراه خاتم الانبیای ارومیه/یک مسئول: بدون حضور مکانی برای استقرار وانت بارها امکان جمع آوری آنها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۳۳۱

سد معبر در بزرگراه خاتم الانبیای ارومیه معضلی است که سالیان سال باعث نقض حقوق شهروندی در این قسمت از شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سد معبر در بزرگراه خاتم الانبیای ارومیه باعث بروز مشکلاتی برای خودروها و ایجاد ترافیک در رینگ اصلی شهر ارومیه شده است.

سد معبر در این قسمت شهر در تمامی فصول سال وجود دارد و گویی خیال برچیده شدن ندارد. مسئولان شهری ارومیه سالها است در تلاش هستند تا برای ساماندهی وانت بارها اقداماتی انجام دهند ولی گویا ساماندهی و رفع معضل سد معبر از عهده آنها خارج است و تاکنون هیچ نتیجه‌ای از برگزاری جلسات ساماندهی وانت بارها و رفع سد معبر حاصل نشده و جمله «معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است»، در این قسمت از شهر ارومیه که از قضا ورودی شهر و یکی از پرترافیک‌ترین معابر است به فراموشی سپرده شده است.

ایجاد ایستگاه‌های استقرار وانت‌بارها در برخی مناطق ارومیه

مرتضی منافی، عضو شورای شهر ارومیه از ایجاد ایستگاه‌هایی برای استقرار  وانت‌بارها در ارومیه خبر داد و گفت: متاسفانه وانت‌بارها از این ایستگاه‌ها استقبال نمی‌کنند.

وی همچنین از برگزاری چندین جلسه درباره ساماندهی وانت بارها و ترافیک کمربندی خاتم الانبیاء با حضور شهرداری، راهنمایی و رانندگی و ادارات ذیربط خبر داد و گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد تا زمان احداث زیر گذر و مشخص شدن ایستگاه قطعی برای استقرار وانت بارها؛ وانت بارها در خیابان های اطراف پارک کوثر ساماندهی شده و مستقر شوند.

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به تصویب  احداث ۲ زیرگذر در کمربندی خاتم الانبیا گفت: با احداث این دو زیر گذر و بازگشایی معابر، از سد معبر و ایجاد ترافیک در این منطقه جلوگیری می شود.

امرار معاش ۳۰۰ نفر از طریق دستفروشی در بزرگراه خاتم الانبیا

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این کمربندی بیش از ۳۰۰ نفر از طریق فروشندگی امرار معاش می‌کنند، اظهار کرد: بدون حضور مکانی برای استقرار وانت بارها امکان جمع آوری آنها وجود ندارد.

وی افزود: شهرداری باید ابتدا یک زمین و مکان مشخصی برای استقرار آنها مشخص کند و سپس راهنمایی و رانندگی این افراد را به مکان مشخص شده هدایت کند.

سردار جهانبخش افزود: جمع آوری وانت بارها چندان کار سختی نیست اما در شرایط فعلی اقتصادی نمی توان بدون جانمایی مکانی مشخص، اقدام به جمع آوری این افراد کرد.

وی  یاد آور شد: عدم وجود مراکز عرضه میوه و تره بار در سطح شهر ارومیه و عرضه آن به قیمت مصوب و فروش ارزان میوه توسط وانت بارها، موجب استقبال شهروندان از وانت بارها شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق قانون باید از حقوق اصناف معتبر و کسبه‌ای که عوارض و مالیات پرداخت می کنند، حمایت شود اما این فروشندگان نیز واقعیت جامعه هستند و نمی شود در شرایط فعلی اقتصادی آنها را بیکار کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که زمین مشخصی، معرفی نشود راهنمایی و رانندگی و پلیس نمی‌تواند با سدمعبر و توقف وانت بارها برخورد کند.

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز