خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تامین و توزیع مستمر اقلام دارویی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان/ ارائه برخی اقلام دارویی صرفا با ارائه نسخه پزشک

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۹۳

رئیس اداره نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مشکلی در زمینه توزیع اقلام دارویی ضروری در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود ندارد و برخی اقلام دارویی صرفا با ارائه نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد.

محدثه نجاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: همه ساله با بازگشایی مدارس میزان مراجعین به مراکز درمانی با علائم تنفسی افزایش پیدا می کند که به تبع آن میزان مصرف داروها نیز افزایش می یابد.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از موارد مشکلات تنفسی ایجاد شده به دلیل عامل ویروسی است مانند آنفلوآنزا و یا عامل آلرژیک (حساسیت زا)، که استفاده از آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد.

نجاری با اشاره به اینکه اشکال مختلف آنتی بیوتیک ها در بین داروخانه ها توزیع شده است، عنوان کرد: هم استانی های عزیز باید توجه داشته باشند که کلیه بیماران با علائم تنفسی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارند، مگر در موارد خاص که با تشخیص پزشک معالج تجویز می شود. 

رییس اداره نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم از طرف سازمان غذا و دارو جهت افزایش حداکثری تولید کارخانجات دارویی و تمهیدات لازم جهت واردات انجام پذیرفته است و دارو بصورت متناوب در حال توزیع است.

این مسئول عنوان کرد: همشهریان گرامی از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند و برای دریافت دارو با نسخه الکترونیک به داروخانه مراجعه کنند و چنانچه درخصوص تامین اقلام دارویی با مشکل مواجه شدند می توانند از طریق تماس با شماره 190 موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: همکاران ما در مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو (سامانه 190) علاوه بر ارائه مشاوره دارویی، پاسخگوی سوالات مربوط به کمبود دارویی شهروندان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز