خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبرداد؛

دستگیری 12 نفر از 3 باند سارقان در فارس/ کانالی در فضای مجازی مردم فارس و شیراز را مورد هدف قرار داده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۰۷۲

فرمانده انتظامی استان گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی 3 باند از سارقان شناسایی و طی چند عملیات 12 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از جمله زورگیری ،سرقت اماکن خصوصی و قطعات خودرو ، منزل و قاپ زنی  در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی های صورت گرفته به 124 فقره انواع سرقت ( 13 فقره زورگیری ، 65 فقره سرقت اماکن خصوصی و قطعات خودرو ، 35 فقره سرقت منزل و 11 فقره قاپ زنی) اعتراف کردند .

حبیبی با بیان اینکه سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند و در سطح شهر شیراز اقدام به سرقت می کرده اند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: در مجموع طی 8 ماهه سال جاری، توسط مأموران پلیس آگاهی 57 باند سارقان منهدم و 27 هزار و 407 فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 30 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در این رابطه 8 هزار و 959 متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند.

حبیبی با اشاره به اندام 60 باند مواد مخدر طی این مدت، گفت: در این خصوص 624 دستگاه خودرو و 156 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز افزود: 3 هزار و 606 معتاد متجاهر جمع آوری و مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند؛ همچنین 2 هزار و 968 خرده فروش مواد مخدر هم در سال جاری دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

شناسایی و انهدام 8 باند قاچاق سلاح و کشف یک هزار و 122 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری در سال جاری، از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس به آن ها اشاره کرد.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور اشاره و عنوان کرد: مردم شیراز در طول تاریخ و این اتفاقات نشان دادند که جزو بهترین‌ها هستند.

حبیبی با بیان اینکه مردم شیراز همواره دنبال آرامش بوده‌اند، گفت: طی روزهای اخیر کانالی در فضای مجازی مردم فارس و شیراز را مورد هدف قرار داده بود و تحریک می‌کرد که مردم را به وسیله بمب دست ساز و اسلحه مورد هدف قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: با شناسایی ادمین‌های این کانال مشخص شد که افراد شکل دهنده آن، به جز یک نفر مابقی اطلاعی از هویت همدیگر ندارند و از طریق رسانه ایران اینترنشنال تزریق مالی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز