خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

حوزه فضای سبز مشهد عملکرد مناسبی نداشته است/تقویت نظارت بر خدمات این حوزه شهری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۱۶۶

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حوزه فضای سبز شهرداری طی یک سال اخیر عملکرد مناسبی نداشته و در این حوزه نیازمند تقویت عملکرد هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین صاحبی در نشست مردمی با اهالی و مردم منطقه ۳ مشهد در محله خواجه‌ربیع، اظهارکرد: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی کشور است و بیش از ۱۸ میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین در کشور داریم.

وی با بیان اینکه مشهد جزو کلانشهرهای با بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین است، گفت: براساس همین مساله، در شورای چهارم، کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شکل گرفت تا شیب خدمات شهری را به این سمت سوق دهیم؛ روندی که تاکنون که شورای ششم است، همچنان ادامه داشته.

صاحبی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای رسیدگی و توسعه فضای سبز، تصریح کرد: حوزه فضای سبز شهرداری طی یک سال اخیر عملکرد مناسبی نداشته و در این حوزه نیازمند تقویت عملکرد هستیم.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: وضعیت فضای سبز کنونی اعم از آبیاری، رسیدگی به فضای سبز، اصلاح درختان و ... مناسب نیست و شاهد کم‌کاری هستیم.

صاحبی گفت: مشکل اصلی ما در این خصوص، عدم نظارت بر اجرای کار است چراکه کمبود نیرو نداریم و تعداد آنها کم نشده است؛ باید روی ارتقاء بهره‌وری و عملکرد متمرکز شویم.

کمبود سرانه‌های آموزشی مشکل اصلی دیگری بود که از سوی چند نفر از شهروندان حاضر در جلسه مطرح شد؛ صاحبی با بیان اینکه سرانه آموزشی در کشور ۵.۵ مترمربع بوده ولی در حاشیه شهر مشهد این عدد ۱.۲ مترمربع است.

صاحبی در پایان با بیان اینکه شورای شهر و کمیسیون حاشیه شهر در سال دوم فعالیت خود تصمیم گرفته تا هر هفته یک جلسه در محلات مختلف حاشیه شهر برگزار کند، اظهارکرد: پیگیری اعضای شورای شهر صرفا محدود به امور مربوط به شهرداری نمی‌شود؛ در تمامی حوزه‌ها و مسائل مختلف، نماینده مردم برای پیگیری مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: با برگزاری این جلسات به دنبال این هستیم که دستگاه‌های خدمات‌رسان را پای کار بیاوریم تا در تعامل مستقیم با مردم، مسائل و مشکلات آنها را بشنوند؛ پس از این جلسات نیز، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات وعده داده شده، صورتجلسه می‌شود و کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر تا حصول نتیجه این موضوعات را از دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز