خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

ارائه خدمات مشاوره‌ای برای 500 قزوینی دچار اختلال هویت جنسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۹۱۹

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۰۰ نفر از شهروندان قزوینی که از اختلال هویت جنسی رنج می‌بردند برای ارتقاء کیفیت زندگی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون اختلال هویت جنسی به مبتلایان، خانواده‌های آنان به بهزیستی مراجعه و مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، علی دهباشی‌پور با تشریح خدمات ارائه شده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از فعالیت حمایت اجتماعی بهزیستی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی در استان قزوین خبر داد و گفت: برای افراد درگیر با اختلال هویت جنسی از سمت بهزیستی اقدامات حماتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ۶ نفر در استان قزوین در مرکز مختص به این بیماران پذیرش شدند.

وی با اشاره به مرکز نگهداری زنان خشونت دیده و در معرض خشونت تحت عنوان خانه امن، افزود: حمایت و توانمندسازی زنان و دختران تحت خشونت خانگی هدف این مرکز در استان قزوین است، زنان آسیب‌دیده ناشی از خشونت‌های خانگی می‌توانند برای دریافت خدمات به همراه فرزندان به‌استثنای پسران بالای ۱۲ به این مرکز مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: این مرکز علاوه بر پذیرش شبانه‌روزی به زنان و دختران آسیب‌دیده به‌صورت سرپایی نیز خدمات ارائه می‌دهد، در نیمه نخست سال ۳۹ نفر در این مرکز پذیرش‌ شده که به ۳۳ نفر آن‌ها خدمات سرپایی و به ۶ نفر آن‌ها خدمات شبانه‌روزی ارائه‌شده است.

وی افزود: مرکز کودکان کار و خیابانی بهزیستی قزوین از دیگر مراکزی است که باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان فعالیت دارد، حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان، با تأکید بر رویکرد توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی از دیگر دغدغه‌های بهزیستی قزوین است.

دهباشی‌پور گفت: در سال جاری، ۴۳ کودک در مرکز نگهداری از کودکان کار پذیرش‌شده‌اند که امید است، تدابیری در راستای کاهش اینگونه آسیب‌ها با تعامل و همیاری دستگاه‌های اجرایی و متولی اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز