خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

تشکیل «شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان» در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۲۷

استاندار یزد با بیان اینکه منظور از «مشاور و دستیار جوان»، مشاور و دستیار در امور مربوط به جوانان نیست از تشکیل «شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان» خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست مجمع مشاوران جوان استان و عوامل اجرایی مدرسه حکمرانی رویش اظهار داشت: هدف از استفاده از مشاور و دستیار جوان، رسوخ معنادار تفکر و روحیه تحول خواهی، آرمان خواهی و عدالت خواهی، جهادی و مبتکرانه نسل جوان در بدنه حاکمیتی، اداری و اجرایی است. 

بنابر اعلام سازمان ملی جوانان بازه سنی بین ۱۵ تا ۳۹ سال دوران جوانی محسوب می‌شود که بر این اساس قریب به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان در این طیف سنی قرار دارند. 

وی با بیان اینکه جوانان یکی از قشرهای بزرگ مخاطب ما در جامعه هستند، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان پر انرژی، پر امید، اهل ابتکار و تحلیل و دارای روحیه بالا برای پذیرش مسئولیت و نقش آفرینی هستند لذا باید مسائل مربوط به این اقشار با جدیت پیگیری و زمینه ایفای نقش توسط آن ها، فراهم شود. 

استاندار یزد در ادامه با تاکید بر اینکه منظور از «مشاور و دستیار جوان»، مشاور و دستیار در امور مربوط به جوانان نیست، خاطرنشان کرد: هدف از استفاده از مشاور و دستیار جوان، رسوخ معنادار تفکر و روحیه تحول خواهی، آرمان خواهی و عدالت خواهی، جهادی و مبتکرانه نسل جوان در بدنه حاکمیتی، اداری و اجرایی است. 

فاطمی افزود: جوانان با خلاقیت، ابتکار و انرژی خود می‌توانند موانع موجود بر سر راه هر حوزه را کم رنگ، از بین برده یا کنار بگذارند، البته در این مسیر ما نیز بسترهای لازم را فراهم و شرایط نقش آفرینی آن‌ها را فراهم می‌کنیم. 

وی در ادامه به روایتی از امام علی (ع) در باب توصیه به مشورت با جوانان؛ در وهله اول و سپس مشورت با پیشکسوتان پیرامون پیشنهادات ارائه شده توسط جوانان؛ به دلیل تجربه آن‌ها اشاره و تصریح کرد: لازمه نفوذ روحیه نوآوری، شکوفایی و بالندگی در هر مجموعه، در اولویت قراردادن مشورت گرفتن از جوانان است. 

استاندار یزد با اشاره به رابطه بین افزایش سن و محافظه کاری افراد، بیان کرد: جوانان در مواجهه با مسائل در فضایی بدون مرز، گزینه‌ها و راهکارها را پیدا می‌کنند در حالیکه افراد مسن‌تر به خود اجازه فراتر رفتن از مرز خود را نمی‌دهند و این امر سبب کاهش نوآوری و تحول خواهی می‌شود. 

فاطمی با بیان اینکه مدیران تحول گرا باید برای تحول آفرینی در ابتدا به جوانان و افراد اندیشه ورز حوزه کاری خود و در ادامه به افراد پیشکسوت و با سابقه مراجعه کنند، گفت: برآیند فکر و اندیشه «آرمان گرایانه، نوآورانه و تحول گرایانه جوانان» با «مصلحت جویی و واقع گرایی افراد با تجربه»، «آرمان گرایی واقع بینانه» است که این اندیشه می‌تواند کشور را از بن بست‌ها نجات دهد. 

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تعریف نقشه راهی برای افزایش مشارکت مشاوران و دستیاران جوان در نظام تصمیم گیری و تصمیم‌سازی استان اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش استفاده از نظرات مشاوران و دستیاران جوان، معادل «شورای برنامه ریزی و توسعه استان»؛ «شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان» و در سطح شهرستان‌ها «کمیته جوان برنامه ریزی و توسعه شهرستان» باید تشکیل شود. 

فاطمی بیان کرد: بر این اساس مشاور جوان استاندار؛ رئیس شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان و دستیاران جوان ادارات کل؛ اعضای این شورا خواهند بود متعاقب آن مشاور جوان فرماندار؛ رئیس کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان و دستیاران ادارات شهرستانی؛ اعضای این کمیته هستند. 

استاندار یزد ادامه داد: تمام دستورکارهای «شورای برنامه ریزی و توسعه استان»، در اختیار «شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان» نیز قرار می‌گیرد تا روی موضوعات آن کار کرده و در نهایت رئیس شورای جوان برنامه ریزی و توسعه استان، موارد جمع‌بندی شده را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز