خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمى دانشگاه جهرم در گفت و گو با ایلنا:

90 درصد دانشجویان در دانشگاه هیچ نماینده ای ندارند/ شورش علیه سبک زندگی، نتیجه راه‌اندازی دانشگاه‌های آزاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۰۵

استادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم گفت: راه‌اندازی دانشگاه‌های آزاد و تعداد بالای دانشجویان دارای پیامدهای پنهان است و شورش علیه سبک زندگی از مهم‌ترین آن‌ها است.

کرامت الله راسخ در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه افزایش فشار اجتماعی بر دانشجویان سبب شده تا مشکلات این قشر دو چندان شود، گفت: در حال حاضر دانشجویان روزانه احساس ترس دارند ؛ در بحث پوشش تفاوت‌هایی صورت گرفته  که مناسب با این بخش نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه جهرم با ابراز تاسف از اینکه دانشجویان و جوانان در موضوعات و جریان‌های اخیر نادیده گرفته شدند، بیان کرد: مسئولان به سخنان این قشر گوش نمی‌دهند و همواره به دنبال موضوعات خارجی هستند و از طرفی رسانه‌های خارجی هم در حال تحریک جوانان هستند.

نباید زمینه تحریک جوانان در داخل فراهم شود

راسخ معتقد است نباید زمینه تحریک جوانان در داخل فراهم شود، اظهار داشت: نباید فراموش کرد که تبلیغات خارجی علیه جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب وجود داشته اما تاثیر زیاد این تبلیغات در شرایط فعلی نیاز به بررسی دارد.

استادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم می افزاید: انتخاب نمایندگان دانشجوها برای رایزنی با روسای دانشگاه و دیگر مسئولان به صورت دقیق انجام نمی شود و فقط افراد خاصی می‌توانند به عنوان نماینده دانشجویان برگزیده شوند که نماینده 5 الی 6 درصد دانشجوها هستند.

90 درصد دانشجویان در دانشگاه هیچ نماینده ای ندارند

عضو هیأت علمی دانشگاه جهرم با بیان اینکه حدود 90 درصد دانشجویان در دانشگاه هیچ نماینده ای ندارند، عنوان کرد: اعضای هیأت علمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تنها افراد خاص از میان اعضای هیأت علمی می توانند رئیس دانشگاه یا معاون شوند و تایید صلاحیت افرادی که در این پست ها گمارده می شود در بیرون از دانشگاه انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی زمینه گسترده‌ای برای اعتراض و نافرمانی مدنی فراهم شده است، تصریح کرد: مسئولان می توانند برای نافرمانی مدنی برنامه ریزی داشته باشند اما نظام برای اعتراضات نمی‌تواند برنامه ریزی کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جهرم درباره راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی گفت: در این کرسی ها از هر گروه 4 نفر دعوت می کردند که تمام خطوط این نشست مشخص بود و دانشجویان با هوشمندی کامل پاسخ می دادند.

راسخ شکل‌گیری طبقه متوسط و گسترده شدن آن توسط نظام  را باعث بروز مشکلات می داند و عنوان می کند: در حال حاضر حدود 30 میلیون طبقه متوسط در شهرها، روستاها، و ... در کشور وجود دارد و این طبقه بندی خط زندگی خاص خودش را دارد.

راسخ با اشاره به اینکه وجود طبقه متوسط دارای پیامد پنهان است، تصریح می کند: راه‌اندازی دانشگاه‌های آزاد و تعداد بالای دانشجویان دارای پیامدهای پنهان است و شورش علیه سبک زندگی از مهم‌ترین آن‌ها است.

عضو هیأت علمی دانشگاه جهرم با اشاره به اینکه هیچ‌گونه امکان بروز سطح زندگی طبقه متوسط در کشور وجود ندارد، بیان کرد: وجود کافی شاپ ها، رستوران ها، پارک ها و .... از شیوه‌های زندگی طبقه متوسط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز