خبرگزاری کار ایران

آغاز توزیع کارت المپیاد دانشجویان علوم پزشکی از امروز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۷۳

کارت ورود به جلسه چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور از امروز سه شنبه ۱۷ خرداد توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه‌های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت برگزار می‌شود.

مرحله اول (آزمون غربالگری) چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های منتخب مناطق آمایشی و مرحله دوم در شهریور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

داوطلبان این المپیاد از امروز و ظرف مدت دو روز فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

در این دوره موضوعات حیطه‌های ۶ گانه شامل دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)، کلیات آموزش پزشکی، ابعاد سلولی مولکولی سلامت روان، مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان، تعارض منافع در نظام سلامت کشور، تحلیل و نقد پژوهش‌های زیست پزشکی از منظر علوم انسانی سلامت است.

مناطق آمایشی ۱۰ گانه علوم پزشکی دارای سهمیه در المپیاد هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۴۲۴ دانشجو و دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵۷ دانشجو و در مجموع سهمیه این دوره از المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی ۵۸۱ دانشجو است.

تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانش آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‌های کشوری المپیاد (آزمون غربالگری) در هر دوره کمتر از ۶ ماه از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد می‌توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیلی در المپیاد شرکت کنند.

در حیطه مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت و حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم علاوه بر دانشجویان اعلام شده، دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هم می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز