خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

بازپرداخت ۲۳۶ میلیون دلاری حمل و نقل عمومی در توان شهرداری مشهد نیست/ باید دولت سهم خود را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۷۵۰

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس بند ۱۰ و ۱۱ قانون هوای پاک، ۵۰ درصد هزینه‌های قطارشهری باید توسط دولت پرداخت شود و لذا امیدواریم با توجه به اینکه بازپرداخت تسهیلات ۲۳۶ میلیون دلاری در توان شهرداری نیست، دولت سهم ۵۰ درصدی خود از این تسهیلات را تقبل کند و تمهیدات لازم درخصوص مابقی را خواهیم اندیشید.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات کلانشهرهای کشور، ترافیک سنگین در سطح شهر بوده که مشکلات عدیده را ایجاد کرده، اظهارداشت: همین ترافیک موجب هدررفتن وقت و انرژی و آسیب‌های روانی متعدد برای مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی مُدهای حمل‌ونقل، قطارشهری و مترو است، گفت: در این شهر ۴ خط مترو تعریف شده که تاکنون ۲ خط آن با ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت روزانه، درحال خدمات‌رسانی است ولی متاسفانه به علت کمبود واگن و تجهیزات، حداکثر ۲۷۰ هزار نفر جابجایی در روز را داریم.

ناصحی افزود: در سال ۱۳۹۲ با پیگیری‌های مسئولان استان و مشهد، از محل منابع صندوق توسعه ملی، ۱۴۱ میلیون دلار اعتبار به عنوان تسهیلات برای خرید واگن و تجهیزات، در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد؛ از سال ۱۳۹۷ بازپرداخت این تسهیلات ۵ نوبت تمدید شده و امروز صندوق توسعه ۲۳۶ میلیون دلار از شهرداری مشهد مطالبه کرده که هر ۵ ماه باید ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه وظیفه صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات ویژه بازرگانی و تجاری است، تصریح کرد: این صندوق تاکنون ۲۵ میلیارد دلار تسهیلات داده که ۵ میلیارد تومان آن برگشته است؛ عمده تسهیلات هم در حوزه پتروشیمی و نفت است که بنا به حساسیت‌ها، امکان بازپرداخت را ندارند.

ناصحی با اشاره به تمدید یکساله بازپرداخت این تسهیلات در سال گذشته، گفت: هر یک سال تمدید تسهیلات، ۳۰ میلیون دلار به مبلغ کل تسهیلات می‌افزاید؛ براساس بند ۱۰ و ۱۱ قانون هوای پاک، ۵۰ درصد هزینه‌های قطارشهری باید توسط دولت پرداخت شود و لذا امیدواریم با توجه به اینکه بازپرداخت این تسهیلات در توان شهرداری نیست، دولت سهم ۵۰ درصدی خود از این تسهیلات را تقبل کند و تمهیدات لازم درخصوص مابقی را خواهیم اندیشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز