خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین خبرداد؛

نبود گاز برای 15 هزار خانوار در مناطق روستایی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۴۳۹

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: حدود ۱۵ هزار خانوار روستایی استان به خصوص در مناطق صعب العبور از نعمت گاز طبیعی بهره مند نبوده و برای فصل سرما نیازمند نفت سفید می باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لیلا غریب با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، تمهیدات لازم برای تامین سوخت به مناطق روستایی که فاقد گازرسانی می باشند اندیشیده شده و مساله سهمیه سوخت پاییز و زمستان به منظور ذخیره سازی نفت سفید نیز هم اکنون با روند مطلوب ادامه دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به ۸۴۱ روستای دارای سکنه در استان قزوین، تصریح کرد: از این تعداد ۵۹۰ روستا بهره مند از گاز طبیعی می باشند و تا پایان سال آینده نیز عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستای استان به پایان خواهد رسید.

به گفته غریب، تعدادی از روستاهای استان که در مناطق صعب العبور مناطق طارم سفلی و رودبار الموت شرقی و غربی می باشند نیز در دهه فجر امسال از گاز طبیعی بهره مند می شوند و مشکل سوخت رسانی به این مناطق مرتفع خواهد شد.

این مسئول با تاکید براینکه برای فصل سرما هیچ مشکل در امر سوخت رسانی به مناطق روستایی استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، خانوارهای فاقد گاز برای تامین سوخت خود هیچ مشکلی نخواهند داشت.

غریب اضافه کرد: سهمیه سوخت فصل سرما امسال برای خانوارهای یک و ۲ نفره ۴۰۰ لیتر، سه و چهار نفره ۵۰۰ و برای خانوارهای پنج نفره به بالا نیز ۶۰۰ لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده و در صورت نیاز هماهنگی های لازم در زمینه افزایش میزان آن نیز به انجام می رسد.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال روستاییان ساکن در مناطق فاقد گاز استان قزوین از طریق سامانه شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی اقدام به ثبت نام و تعیین سهمیه نفت سفید مورد نیاز برای خانوارهای خود کردند، تاکید کرد: توزیع فرآورده‌های نفتی در مناطق روستایی محروم از گاز طبیعی براساس ثبت درخواست متقاضیان و پس از بررسی و تایید درخواست به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود.

این مسئول امور روستایی اضافه کرد: سهمیه سوخت پس از تایید اطلاعات در کارت بانکی سرپرست خانوارها ثبت و آنان می توانند از طریق دستگاه‌های کارت خوان مستقر در نمایندگی‌های فروش، نسبت به برداشت سهیمه سوخت خود اقدام کنند.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اینکه دریافت نفت سفید از سوی خانوارهای روستایی از طریق ثبت‌ نام در سامانه الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه امسال نیز همانند سال های گذشته در توزیع نفت سفید به مناطق مورد نیاز استان هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز