خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت فار س خبرداد؛

۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند/ پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۵۴

مدیر کل بیمه سلامت فار س گفت: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

به گزارش ایلنا،  علی محمد جعفرپور در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه این افراد شامل بیماران تالاسمی، ام اس، همودیالیز، پیوند کلیه و دیالیزصفاقی هستند، افزود:  مبتلایان به ام اس با ۳ هزار و ۸۴۹ نفر بیشترین بیماران خاص را شامل می‌شوند و هدف ما ارائه خدماتی به این بیماران است که مشکلات شان را کاهش دهد و با توجه به عوارض جانبی که این بیماری‌ها دارد، حداقل با پرداخت هزینه‌ها کیفیت زندگی آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۶۹۳ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان افراد تحت پوشش مان در استان پرداخت کرده ایم، ادامه داد: فاصله تحویل اسناد و مدارک بیماران تا واریز هم به نحو قابل توجهی نسبت به قبل کاهش یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت فارس در ادامه با بیان اینکه پزشکانی که نسخه غیرالکترونیکی و دستی بنویسند و داروخانه‌هایی که این نسخه‌ها را می‌پیچند متخلف هستند، تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات سامانه، ۹۹ درصد نسخه‌های بیمه سلامت که در مهرماه نوشته شده در استان الکترونیکی است و هیچ داروخانه‌ای نباید نسخه‌هایی که الکترونیکی نیست را بپیچد وصرفا به نسخه‌ای که الکترونیک نوشته می‌شود ارز ترجیحی اختصاص داده می‌شود.

جعفرپور با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰۰ هزار نفر در فارس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و علاوه بر این ما به تعداد ۱۰۰ هزار نفر دیگر ظرفیت پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد نیازمند داریم، عنوان کرد: در این باره اگر کسی مراجعه کند تحت عنوان مناطق کم برخوردار او را بیمه می‌کنیم، بطور کلی در حال حاضر ۳ میلیون نفر از مردم فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هدف ما ارائه خدمات مطلوب به مردم تحت پوشش است.

هنوز تولید کنندگان دارو زیر بار مسئله ارز ترجیحی نرفته اند

وی با اشاره به   کمبود‌های دارویی از جمله آنتی بیوتیک‌ها در کشور و استان ، افزود: یکی از دلایل این وضعیت نامطلوب این است که هنوز تولید کنندگان دارو زیر بار مسئله ارز ترجیحی نرفته اند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه  از بین بیمارستان‌های خصوصی وخیریه فقط مرکز درمانی مادر و کود ک و بیمارستان کوثر حاضر به بستن قرارداد با بیمه سلامت شده اند، گفت:  دیگر بیمارستان‌های خصوصی در شیراز زیر بار ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه سلامت شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تاکید به بازگشت وضعیت به قبل دارد و حتی رییس دانشگاه زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اگر بیمارستان‌های خصوصی با بیمه سلامت وارد قرار داد نشوند، ما هم سهیمه دار و سرم شان را حذف می‌کنیم داشته است و در واقع بیمارستان‌های خصوصی در این خصوص  متخلف هستند.

 پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری 

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت حمایت از زوج‌های نابارور به منظور افزایش جمعیت نیز گفت: درهمین باره تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری بخش دولتی وهمچنین ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی را برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌کنیم. در این باره زوج‌ها پس از دریافت خدمات می‌توانند اسناد را تحویل دهند تا در کمترین زمان ممکن هزینه‌ها برای آن‌ها واریز شود.

جعفر پور گفت: پیش از این هزینه‌های درمان ناباروری به صوت خسار ت متفرقه پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر به صورت ویژه این بیماران حمایت می‌شوند. از اول امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۴۰۰ نفر برای دریافت خدمات ناباروری مراجعه کرده و هزینه‌ها را دریافت کرده اند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس همچنین در خصوص ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج نیز گفت: صندوق جدیدی به نام بیماران صعب العلاج راه اندازی شده تا مشکلات بیماران درگیر را حل کند وآن‌ها کمتر درگیر تامین هزینه‌های درمان شوند.

وی ضمن تاکید بر استفاده مستمر از نسخه نویسی الکترونیکی این برنامه را در کاهش و حتی حذف تخلفات استفاده از خدمات بیمه‌ای ودفترچه دیگران که قبلا وجود داشت نیز بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز